Start > Körkortsforum > Klar för uppkörning eller inte…

Klar för uppkörning eller inte?

katjamika 2009-09-23 13:50 ! Citera #
Jag fick en prisuppgift på 11300...lite dyrt va??så jag tar lektionerna en o en o konstigt nog blir de mykke billigare....varför vet ja inte.de flesta trafikskolorna vill bara ha pengar...även fast man kanske inte behöver de 20 körlektionerna man betalat för så insisterar de på at de kan vara bra att vara ”väl förbered”..lite ”extra” skadar ju inte...för inte fan vill de betala tillbaka återstående pengar....i alla fall inte i mitt fall :x
vivasativa 2009-09-23 19:53 ! Citera #
Övningkör om du kan! Trafikskolor är bara skit med tanke på att de flesta bara vill klämma ur dig en jävla massa pengar. Dessutom som lär man sig nästan ingenting, i alla fall så gjorde man det inte på min trafikskola..

Körde några månader med farsan sedan tog jag 6 lektioner på min trafikskola för att lära mig lite grundläggande grejer. Sedan var det bara och traggla in skiten med farsan i någon månad och sen kände jag mig väl förbered för uppkörningen, som jag även klarade idag. I grund och botten så kostar det alldeles för mycket på körskolor och oftast så vill de att man tar en del lektioner mer än vad man egentligen kanske skulle behöva...
MiG 2009-09-28 19:58 ! Citera #
Ja, helt korrekt. Har betalat nu 20000 kr och det känns som om de kommer att klämma några tusenlappar till :cry:
Mirima 2009-10-04 15:52 ! Citera #
Jag har fått betala för 20 lektioner och detta har gått på ca 11000 kr.. sista lektionen använde jag till en ”lotsasuppkörning” men läraren tyckte att jag skulle köpa fler lektioner så att jag fick lite mer ”trafikvana”. De vill verkligen få ut så mycket pengar som möjligt men jag vägrade och nu skall jag snart köra upp, nervöst är det allt!
Bumbi 2009-10-12 13:07 ! Citera #
Har hört om körskolelärare som också dragit ut på lektionsantalet.
Ofta är man ju som elev ganska osäker på om man kan eller inte.
Och man vill ju vara bra förberedd på uppkörningen därför tror jag att vi kan vara ganska lätt lurade.
Jag ska försöka komma ihåg det själv sen när jag ska ta nån lektion innan uppkörningen (är privatist annars).
Lycka till ;)
Gäst 2009-10-18 08:15 ! Citera #
Om du är osäker på om du är klar för uppkörning eller inte, har du tyvärr valt en dålig trafikskola. En bra [url]/trafikskolor/[/url] förbereder dig inte bara för att fortsätta köra på egen hand i trafiken utan också på att uppkörningen ska gå så bra som möjligt. Du ska känna att nu är det dags ! Lita på din intuition ! Känns det inte bra, känner du dig osäker på om du klarar uppkörningen, ja, tyvärr - då behöver du förmodligen fler körlektioner.
Hur ska man då veta om en trafikskola är bra ? Fråga runt bland vänner och bekanta, gärna någon lite äldre person som haft sitt körkort några år. Ta kontakt med så många du kan, få deras omdöme om den trafikskola dom gått på. Ett tecken på att en körskola är bra är tyvärr att det är ont om körtider. Kan du få många körlektioner inbokade har dom kanske inte så stort elevantal dom kunde ha haft om dom haft bättre rykte.
Gäst 2009-10-22 11:19 ! Citera #
Har precis köpt ytterliggare 10 lektioner (haft 20 innan) och hoppas det ska räcka med dem... Men det är lite jobbigt att man helt och hållet är i lärarens ”händer”.
Firefox 2009-10-24 11:55 ! Citera #
Flesta skolor har en plan på vad de går igenom, kolla på den så får du se om du tycker det är värt priset.
www.alltomkorkortet.blogspot.c 2009-10-24 15:01 ! Citera #
Tråkigt att dom flesta av er känner att trafikskolorna ”suger” pengar ur er, jag jobbar som trafiklärare i stockholm och vet att ett bra rykte är A och O. Personligen skulle jag aldrig tvinga nån att ta mer lektioner om jag inte visste att dom behöver det.
att mängdträna hemma är det råd jag alltid ger alla elever, det spar både tid och pengar, man kan ”nöta” in grunderna hemma, det tar oftast längst tid. om man är klar för uppkörningen eller inte är alltid svårt o säga, jag brukar fråga eleven om den vågar möta sig själv i trafiken, dom flesta tänker efter och svarar nej....ett snitt i dag för antal lektioner är ca: 15-20 st och då mängdtränar man hemma också, kör man bara på trafikskola så hamnar an ungefär mellan 35-40 st, men som sagt ett snitt, jag har haft elever som bara har behövt 5-6 lektioner och andra 60 -150 st.
//Patrik
Gäst 2009-11-02 17:30 ! Citera #
Själv har jag provat med två olika kör lärare. Den ena körlärare menade att jag var klar för uppkörning efter 30 lektioner, jag kände att jag var osäker på uppkörningen så jag vände mig till en annan trafik skola och dem sa nej du är inte klar för uppkörning. Det är så konstigt att man får två olika bedömningar när det är ändå samma kurs plan dem går efter. Jag tror att dem är efter att tjäna pengar. Det bästa är att man ska själv känna att man är redo, jag tycker att man ska prova och göra uppkörningen vad förlorar man 1500 kr, det är ingen i jämförelse med att köpa ytterligare lektioner. :o

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 23:52
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo