Start > Körkortsforum > Uppkörning i Landskrona

Uppkörning i Landskrona

DruiD 2016-02-25 15:33 ! Citera #
JAAAAAAAA!!
Klarade uppkörningen idag helt felfritt!

Obeskrivlig känsla!!!
Tack för alla tips och råd!!
8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
Gäst 2016-02-25 20:27 ! Citera #
DruiD 2016-02-25
JAAAAAAAA!!
Klarade uppkörningen idag helt felfritt!

Obeskrivlig känsla!!!
Tack för alla tips och råd!!
8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
Grattis!!! Hur kändes själva uppkörningen? Var det som jag kände, att det var världens enklaste prov??

Oavsett, stort grattis, o kör försiktigt o var rädd om dig på vägarna! :)
DruiD 2016-02-25 22:34 ! Citera #
Först trodde jag att jag skulle bli kuggad eftersom enligt inspektören var jag inte alls lik bilden på mitt ID kort. Då tänkte jag typ så här:
Är hon så här petig för bilden så kommer hon vara jätte sträng när jag ska köra.
Men däremot så var hon ganska snäll under uppkörningen vilket gjorde att jag slappnade av.

När hon väl sa att min körning var godkänd då började det kännas annorlunda och ja.. Som ni säkert redan vet, känslan är obeskrivlig. Har varit ute och kört sedan kl 15 idag.

Så till alla er som håller på att ta körkort inom kort, plugga så mycket ni bara kan och övningskör så mycket det bara går. 8-) ;)
Gäst 2016-02-26 07:48 ! Citera #
DruiD 2016-02-25
Först trodde jag att jag skulle bli kuggad eftersom enligt inspektören var jag inte alls lik bilden på mitt ID kort. Då tänkte jag typ så här:
Är hon så här petig för bilden så kommer hon vara jätte sträng när jag ska köra.
Men däremot så var hon ganska snäll under uppkörningen vilket gjorde att jag slappnade av.

När hon väl sa att min körning var godkänd då började det kännas annorlunda och ja.. Som ni säkert redan vet, känslan är obeskrivlig. Har varit ute och kört sedan kl 15 idag.

Så till alla er som håller på att ta körkort inom kort, plugga så mycket ni bara kan och övningskör så mycket det bara går. 8-) ;)
Okej. Ja, min va rätt petig med legget också. Men man förstår ju också varför. De måste ju veta att det verkligen är rätt person. För allas säkerhet.

Min va också snäll, o pratade om allt annat. Så man släppte liksom nervositeten. Kändes bra hela uppkörningen, så kände väl på mig att jag skulle klara det. Men när jag insåg att det gick bra, råkade jag börja köra lite för fort, och fick tvärnita vid en väjningsplikt en gång.

Men jag klarade mig ändå. Han verkade inte bry sig om de tabbarna, för han nämnde inte det. Bara att jag var lite mesig på motorvägen, men han hade också förståelse för att det var halt. Så det var den enda anmärkningen.

Men kändes som en evighet från det att man fick veta att man var godkänd, tills körläraren kom, o man liksom bara kunde släppa allt. Men tog ca 2 månader innan det gick in på riktigt att jag hade körkort. (O då hade jag i princip vart ute o kört själv varje dag).
DruiD 2016-02-26 13:53 ! Citera #
Gäst 2016-02-26
Okej. Ja, min va rätt petig med legget också. Men man förstår ju också varför. De måste ju veta att det verkligen är rätt person. För allas säkerhet.

Min va också snäll, o pratade om allt annat. Så man släppte liksom nervositeten. Kändes bra hela uppkörningen, så kände väl på mig att jag skulle klara det. Men när jag insåg att det gick bra, råkade jag börja köra lite för fort, och fick tvärnita vid en väjningsplikt en gång.

Men jag klarade mig ändå. Han verkade inte bry sig om de tabbarna, för han nämnde inte det. Bara att jag var lite mesig på motorvägen, men han hade också förståelse för att det var halt. Så det var den enda anmärkningen.

Men kändes som en evighet från det att man fick veta att man var godkänd, tills körläraren kom, o man liksom bara kunde släppa allt. Men tog ca 2 månader innan det gick in på riktigt att jag hade körkort. (O då hade jag i princip vart ute o kört själv varje dag).
Det är sant alltså, jag kan fortfarande inte fatta att jag har körkort.

Hur länge tog det för dig innan du fick körkortet hemskickat?
Jossan88 2016-02-26 16:04 ! Citera #
DruiD 2016-02-26
Det är sant alltså, jag kan fortfarande inte fatta att jag har körkort.

Hur länge tog det för dig innan du fick körkortet hemskickat?
För mig tog det 3 dagar innan körkortet kunde hämtas ut(körde upp en tisdag, på fredagen kom körkortet), och det var även mitt i sommaren när Transportstyrelsen går på högtryck :)
Gäst 2016-08-19 15:36 ! Citera #
Lotus 2016-02-25
Hej! Körde upp i Karlshamn för 2 dagar sen. Var väldigt nervös veckan innan och trodde med all säkerhet att mina nerver skulle ställa till det på uppkörningen. Men lugnet kom konstigt nog under uppvärmnings-lektionen vi hade innan. ( var betydligt nervösare när jag satt och skrev teorin) jag fick göra kontroll av blinkers och bromsljus. Sedan körde vi lite landsväg, cirkulation, backa runt hörn, plankorsning, motortrafikled. Samt lite stadskörning, som min trafiklärare sa så är det helheten som räknas. Så släpp tanken på ”gjorde jag rätt där” och fokusera på nuet och kör som att du hade körkortet :) jag fick mitt körkort i tisdags och känslan går knappt att beskriva (även om det nog tar en tid att fatta) haha! Stort lycka till idag! Du fixar det :)
Hej! Jag har också uppkörning väldigt snart i karlsahamn, känner inte till staden alls, vill du berätta lite mer utförligt om vägarna, var du fick köra mest, hur länge du körde, var, och nåt särskilt ställe man bör tänka på?
Gäst 2021-03-16 11:52 ! Citera #
HEJ

jag bor också i Landskrona, undrar vilken körskola gick du på?
Vilka vägar körde du i Landskrona?
Fick du göra inre eller yttre säkerhetskontroll? ;)
Donnie 2022-06-21 12:26 ! Citera #
Landskrona var be aställe rekommenderas varmt
Gäst 2023-07-11 20:07 ! Citera #
Hej!!

Har min uppkörning om två dagar i Landskrona!
Vill du berätta lite hur din uppkörning gick till? Vart körde ni och vilka moment testades så att säga

Vad som helst hade varit guldvärt!

Mvh, nervös uppkörare

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
91
I dag 19:28
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov