Alltså oj lyssna inte på ovanstående. Min sambo jobbar högt inom bilbranschen och har väldigt lång erfarenhet och insikt och han säger att det är helt värdelöst att ta manuellt körkort idag för att om bara några år kommer det knappt att finnas manuellt växlade bilar på marknaden. Ingen av de jobb jag sökt har krävt manuellt körkort för manuella bilar håller liksom helt på att fasas ut och som någon nämnde så är de så gott som icke-existerande hos de stora arbetsgivarna redan idag. Totalt slöseri med tid att ta manuellt körkort
Jag tvivlar väldigt starkt på att din sambo jobbar inom bilindustrin om han säger så, för han om någon vet ju att det tillverkas nästan lika många manuella bilar idag som det görs automatiska. För hela 48% av alla nytillverkade bilar är manuella.
Så jag har väldigt svårt att se att manuella kommer att fasas ut på det sättet som du beskriver.
Visst kommer dom att försvinna, men knappast inom några år, nu talar vi kanske 30-50 år framåt i tiden
Så om din sambo har yttrat sig så som du påstår, ja då borde han kanske byta yrke