Nu tycker jag att du är väldigt enögd, visst kan det finnas nackdelar med att ha automatkort.
Men nu är det faktiskt så att dom allra flesta bilfirmor, körskolor och även arbetsplaster plockar in fler och fler automatbilar. Och gällande kostnaden så är inte en automatbil så mycket dyrare i inköp än vad en manuell är.
Jag har själv körkort för manuell, och kan förstå att vissa vill ta för automat, vill dom det så ska man inte sitta och skriva att det bara är ”personer med fysiska eller psykiska funktionsnedsättningar som ska ha körkort för automat”
Vissa kan tycka att det är jobbigt och stressande att behöva tänka på att växla vid korsningar eller liknande, sedan är det ju bättre att ha ett körkort för en automat än inget körkort alls. För som sagt så kommer det mer och mer automatbilar på våran bilmarknad.
Däremot kan jag hålla med om att det inte behöver gå snabbare eller bli billigare att skaffa det körkort
Du har en poäng.
Du har vänt på detta som jag skrev om priset, och det fick mig att inse att jag uttryckt mig ganska klumpigt och otydligt. Det är tyvärr inte första gången det händer för mig. Ibland borde jag hålla mig undan från internet. eftersom jag är klantig haha
Så tänkte förtydliga det lite grann
Angående priset så skrev jag: ”på min körskola, är priset detsamma”. (Vare sig man tar automat eller manuell).
Naturligtvis får man ta automatkort om man vill, min personliga åsikt har ju ingenting med nån annans beslut att göra? Eller?
Även om det uppenbarligen misstolkas, så menade jag faktiskt bara väl, och ville inte hoppa på någon. Jag har själv varit den som övervägde automatkort, då jag över 3 års tid, kämpade med växlingen, men det ville sig inte. Jag har haft otaliga kvällar då jag grät mig till sömns över detta. Jag gav till och med upp drömmen om körkort, bara för att det gick så trögt för mig.
Men nu har jag mitt manuella körkort, tack vare en väldigt duktig körlärare. Men vill man byta till automat, istället för att kämpa på,så ska den personen naturligtvis få göra det.
Det var väl egentligen så jag menade. Sen märkte jag nu, att det som sagt, framfördes på ett helt annat sätt.
Givetvis får man göra som man vill, hellre automat än inget körkort alls, som du skriver.
Tänkte bara informera om vad det innebär. Men det var uppenbarligen ganska onödigt.
Eftersom mitt inlägg misstolkades fullständigt, pga att jag inte tänkte och läste igenom innan, ber jag så hemskt mycket om ursäkt till TS eller övriga personer, som eventuellt har tagit illa upp.
Ta vilket körkort ni vill allihopa!! (Och jag ska hålla mig borta från internet i fortsättningen, haha)