Start > Körkortsforum > Jag är fortfarande väldigt ner…

Jag är fortfarande väldigt nervös efter att ha tagit körkortet...

Gäst 2016-01-13 20:51 ! Citera #
Tack snälla ni för era lugnande svar.. ska försöka köra till örebro så ofta jag kan, eftersom har endast kört 2 gånger en gång med min lärare och då var det stadskörning och andra gången med min man idag. Är därför ovan vid större miljöer. Hoppas rädslan och oron släpper efter ett tag.
Jossan88 2016-01-13 21:48 ! Citera #
Gäst 2016-01-13
Tack snälla ni för era lugnande svar.. ska försöka köra till örebro så ofta jag kan, eftersom har endast kört 2 gånger en gång med min lärare och då var det stadskörning och andra gången med min man idag. Är därför ovan vid större miljöer. Hoppas rädslan och oron släpper efter ett tag.
Det kommer den att göra, ju mera rutin och erfarenhet då får av att köra i större städer. Ju mindre kommer du tänka på att det är en stressad miljö. Men jag tycker att det är lite konstigt att du bara har kört 2 gånger i Örebro, för det är ju väldigt svårt att köra stadskörning med en trafikskola om man bara kör omkring i Kumla :)

Men du kanske inte använde dig av en körskola?
Gäst 2016-01-14 10:03 ! Citera #
Visst jag har köpt ett pakett från josefssons trafikskola i kumla 12 körlektioner varav de första 4 lektionerna automat växlad bil.. och i paketet ingår stadskörning alltså i örebro.
Men annars körde jag runt i kumla och hallsberg, under körlektionen.
F.N 2021-04-05 08:45 ! Citera #
Hej! Tog körkortet i höstas och lånar mammas bil ibland men hon bor i axmar o jag i Gävle. I Gävle kan jag köra utan och innan men igår körde jag till Sandviken själv. Det var hemskt. Först att följa hastigheten och sen följa vilken fil jag skulle ligga i, och ha koll på skyltar + att bilen bakom låg så nära. Förstår att dom som bor i en stad vet exakt hur och vart de ska. Men kommer man från typ en motorväg och ska svänga av mot en stad då blir jag sjukt nervös och stressad. Till saken hör att jag genom jobbet eventuellt har fått frågan om att köra en lastbil för att leverera saker upp till ljusne och söderhamn med flera. Hjälp mig hur jag ska tänka. Sjukt jobbigt läge. F.n
Gäst 2021-04-05 11:24 ! Citera #
Jag har turen att jag tog körkortet mitt i Stockholm bland alla otåliga Stockholmare och trafiken av alla slag och alla skyltar man kan tänka sig så jag fick en rejäl med erfarenhet redan när jag klarade uppkörningen.

Därför tycker jag det är viktigt att man börjar först i en storstad och sedan blir allt annat betydligt lättare.

Landsvägar och motorvägar känns lättare efter det.

Har inte kört på länge efter körkortet men eftersom jag redan upplevt värsta trafiken i Stockholm så känner jag mig rätt så mycket bättre att veta att man har redan testat på allt.

Att ge sig ut i trafiken på en mindre ort nu känns inte lika läskigt.

Körde häromdan i Arboga och det var såååååå mycket lättare än att köra i Stockholm!!

Man får börja på en liten håla för att bygga upp självförtroende och köra i huvudstaden sen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo