Start > Körkortsforum > Ecodriving Opel -98

Ecodriving Opel -98

Gäst 2015-12-14 17:55 ! Citera #
Gäst 2015-12-13
Det är för mycket fokusering på själva Ecodriving utförandet i dagens läge, visst är det bra. Men det ska bara tillämpas när man kan göra det som mest effektivast, vissa idag vill köra miljölämpligt hela tiden, vilket i säg är helt omöjligt..

Och jag håller med om att motorn kan sota igen, kanske inte lika ofta eller drastiskt som vissa har skrivit härinne, men det är absolut en möjlighet, oavsett om man har en ny eller gammal bil. Och speciellt om man inte varvar ur motorn, och det är oftast tjejer/kvinnor som ligger bakom det, inte alla som sagt, men vissa! :)
För mycket ecodriving eller ej. Dilemmat är ju fortfarande att ecodrivingen sitter i ryggmärgen så är svårt att inte köra eco. Men varva ur motorn då o då är ju inte så svårt att göra.
Gäst 2015-12-14 21:41 ! Citera #
Jag lärde mig köra via trafikskola, så jag är inlärd att köra ecodriving, men nu när man har kortet så är det väldigt sällan jag använder det, som att hoppa över växlar till exempel, det gör jag bara ibland. Så att säga att det sitter i ryggmärgen stämmer inte :D
Gäst 2015-12-15 18:21 ! Citera #
Gäst 2015-12-14
Jag lärde mig köra via trafikskola, så jag är inlärd att köra ecodriving, men nu när man har kortet så är det väldigt sällan jag använder det, som att hoppa över växlar till exempel, det gör jag bara ibland. Så att säga att det sitter i ryggmärgen stämmer inte :D
Hoppa växlar gör jag inte heller. Men annan ecodriving såsom att försöka motorbromsa, gör jag mycket. Det blir ju mycket bekvämare då.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest