Längd på lektion?
Hur långa är lektionerna på er skolor där jag kört har dte varierat på 40-80minuter. Vad tycker ni är bäst varför?
Troligtvis är runt 40-45 minuter bäst, även om det är ohyggligt dyrt.
Moderna psykologer menar att en människa enbart kan stanna fokuserad under denna tidsperiod. Alltså vore ett 80 minuters pass mycket bortslängd tid. Bättre att lära sig lite under många tillfällen och på så sätt få mer tid att reflektera över det man nyss gjorde.
Min åsikt
Jag tycker att en dubbellektion,dvs 80 min, mycket bättre än 40min. Man lär sig mycket mer, och hinner gå igenom flera moment. Min körlärare brukade säga att en dubbellektion är som 3 enkla (40*3min). Så det lönar sig att välja 80-minuter pass, tro mig =)
Lagom är bäst, 50 minuter räcker gott och väl. Du hinner gå igenom olika övningar och sedan öva lite på dem. sen kan man låta allt sjunka in tills nästa lektion. Ofta rekomenderar de att man inte skall köra i mer än en timme då man får för mycket information och kan bli trött/ glömma saker som man gått igenom.
De flesta körskolorna i mitt område har 40-minuterslektoner. Jag tycker att det verkar lite kort, för när jag övningskör brukar vi köra minst en timme.. Fast det är kanske mer intensivt på lektionerna i och för sig
Där jag går är det 55 minuter. Det tycker jag är lagom.
40 minuter är bra och lagom.
Håller också med om att 40 minuter är lagom! Då går man igenom lagom mycket så man kan komma ihåg det och öva hemma sedan, och kanske ta exakt samma runda
brukar jag göra
Lektion på 50 min. är lagom tycker jag och sedan dubbell lektion på 1:40, då hinner man gå igenom något moment ordentligt, men det varierar på trafikskolarna och hur mycket man hinner med beror så klart på trafiken i övrigt, undvik rusningstrafik, då sitter man fast i köer och får inget gjort.
Hej!
Där jag kör är lektionerna 55 minuter och det är perfekt! 40 minuter känns lite kort och blir att man inte riktigt kommer igång innan det är dags att vända hem igen... Med andra ord mer valuta för pengarna med längre lektioner.
Att rekommendera är också dubbellektioner!! Dubbel tid - dubbel kunskap!
Senaste foruminläggen
Rubrik