Start > Körkortsforum > Ändra hastighet DIREKT?

Ändra hastighet DIREKT?

Gäst 2020-01-19 09:31 ! Citera #
Det här handlade om motorväg.
Förstår att ni tror så. Det skulle jag också göra. men varför skulle tafikläraren säga så? Han borde ju veta.
Vill gärna höra en expert om saken...
Gäst 2020-01-19 11:02 ! Citera #
Gäst 2020-01-19
Det här handlade om motorväg.
Förstår att ni tror så. Det skulle jag också göra. men varför skulle tafikläraren säga så? Han borde ju veta.
Vill gärna höra en expert om saken...
Men det motverkar syftet med hastighets skyltar då, säger sig självt.

Länkar en video från en trafikskola...
6.30 in i videon förklarar detta.

https://youtu.be/b9Ratds3X24
Gäst 2020-01-19 18:28 ! Citera #
Gäst 2020-01-19
Det här handlade om motorväg.
Förstår att ni tror så. Det skulle jag också göra. men varför skulle tafikläraren säga så? Han borde ju veta.
Vill gärna höra en expert om saken...
Spelar ingen roll.. är det 90 så är det 90. Är det 110 så är det 110. Du får inte ens gå över nuvarande hastighetsbegränsning vid omkörningar. Sen skiter väl vissa förare i det.

Värsta tänkbara situationen är ju att du blir av med körkortet under prövotiden.

Jag gjorde som din lärare föreslår vid min uppkörning då det var otydligt skyltat (det var i Göteborgsbacken så från trafikplatsen till vägen så var det väl 60 och sen blev det 80 på vägen). Det var dock nog inte mitt fel, för det är inte en ny hastighet utan skyltat för upprepning av samma hastighet.. så Trafikverket var nog inte helt korrekta i sin bedömning.. men whatever.

Vet du vad som hände? Jag kuggade uppkörningen. Så accelerera inte innan skylten..

Har körkortet nu iallafall, så gick ju vägen.
Gäst 2020-01-20 02:31 ! Citera #
Gäst 2020-01-19
Spelar ingen roll.. är det 90 så är det 90. Är det 110 så är det 110. Du får inte ens gå över nuvarande hastighetsbegränsning vid omkörningar. Sen skiter väl vissa förare i det.

Värsta tänkbara situationen är ju att du blir av med körkortet under prövotiden.

Jag gjorde som din lärare föreslår vid min uppkörning då det var otydligt skyltat (det var i Göteborgsbacken så från trafikplatsen till vägen så var det väl 60 och sen blev det 80 på vägen). Det var dock nog inte mitt fel, för det är inte en ny hastighet utan skyltat för upprepning av samma hastighet.. så Trafikverket var nog inte helt korrekta i sin bedömning.. men whatever.

Vet du vad som hände? Jag kuggade uppkörningen. Så accelerera inte innan skylten..

Har körkortet nu iallafall, så gick ju vägen.
Alltså åt andra hållet också, va nere i rätt hastighet när du passerar skylten

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov