Start > Körkortsforum > Hur har det varit för er som k…

Hur har det varit för er som kört upp i Skövde?

Gäst 2015-11-27 02:55 ! Citera #
Gäst 2015-11-26
Bara för att man inte har körkort betyder det inte att man inte kan köra
Bra sagt.
Gäst 2015-11-27 09:48 ! Citera #
Gäst 2015-11-26
Bara för att man inte har körkort betyder det inte att man inte kan köra
Det har du faktiskt helt fel i beroende på hur man tolkar lagen.
Har man inte körkort så är det förbjudet att framföra ett fordon på vägen..
Så då ska man inte köra omkring även om man KAN köra..
Jag kunde köra bil redan som 12 åring, men tror knappast att mina föräldrar eller polisen skulle tycka att det var en bra idé att jag gjorde det fast jag KUNDE köra :)

Har man inte klarat sina prov för att få sitt körkort så har man uppvisat att man har brister och inte all kunskap som behövs för att få köra ett fordon.. Så nej, han kan inte köra bil!
Gäst 2015-11-27 12:46 ! Citera #
Finns folk jag känner som har klarat det men kan då fan heller inte köra bil, så vi ser väldigt olika på saken haha
Gäst 2015-11-27 15:48 ! Citera #
Gäst 2015-11-27
Finns folk jag känner som har klarat det men kan då fan heller inte köra bil, så vi ser väldigt olika på saken haha
Bra sagt igen .
Gäst 2015-11-28 12:17 ! Citera #
Förstår inte hur en människa kan avgöra om man får körkort eller inte. Alla vi resonerar olika, alla tycker man ska köra på olika sätt. Har aldrig suttit bakom en ratt och att någon har tyckt precis lika dant. Skillnad från inspektör till inspektör. Har alltid varit olika klagomål hos alla, ingen har då varit likadan. Sedan finns de de som har haft tur och fått körkort och sedan inte ens vågat sätta sig bakom ratten igen. Medans vi som kämpar och verkligen vill och kan köra, inte får kortet. Det är för mig helt sjukt. Då förstår jag att man nästan skiter i körkortet och kör ändå.
Gäst 2015-11-28 12:33 ! Citera #
Gäst 2015-11-28
Förstår inte hur en människa kan avgöra om man får körkort eller inte. Alla vi resonerar olika, alla tycker man ska köra på olika sätt. Har aldrig suttit bakom en ratt och att någon har tyckt precis lika dant. Skillnad från inspektör till inspektör. Har alltid varit olika klagomål hos alla, ingen har då varit likadan. Sedan finns de de som har haft tur och fått körkort och sedan inte ens vågat sätta sig bakom ratten igen. Medans vi som kämpar och verkligen vill och kan köra, inte får kortet. Det är för mig helt sjukt. Då förstår jag att man nästan skiter i körkortet och kör ändå.
Men vad skulle vara alternativet till att en människa bedömer körningen…? Körkort i flingpaket? :?
Gäst 2015-11-28 12:46 ! Citera #
Gäst 2015-11-28
Förstår inte hur en människa kan avgöra om man får körkort eller inte. Alla vi resonerar olika, alla tycker man ska köra på olika sätt. Har aldrig suttit bakom en ratt och att någon har tyckt precis lika dant. Skillnad från inspektör till inspektör. Har alltid varit olika klagomål hos alla, ingen har då varit likadan. Sedan finns de de som har haft tur och fått körkort och sedan inte ens vågat sätta sig bakom ratten igen. Medans vi som kämpar och verkligen vill och kan köra, inte får kortet. Det är för mig helt sjukt. Då förstår jag att man nästan skiter i körkortet och kör ändå.
Ditt resonemang visar ju att du är totalt omogen som bilförare och jag förstår att du inte har nått körkort..
Man skulle ju lika gärna kunna säga att jag vill bli statsminister fast jag inte har någon politisk bakgrund..
Alla inspektörer har genomgått enorma massa kurser och utbildningar för att ens kunna bli en inspektör.
Så dom har betydligt mera erfarenhet av bilkörning och trafiksäkerhet än vad deras aspiranter har när dom kommer till sin uppkörning!!

Och hade inspektörerna släppt igenom vilka som helst så kan du ju bara ana hur mycket farligare våra svenska vägar skulle se ut, kolla bara i Ryssland/Indien hur dom kör där, och där får nästan alla ett körkort om man bara kan köra framåt och backa bakåt, är det sådana bilister du vill ha på vägarna??

Vill man ha nått här i livet så måste man träna och plugga på det man vill ha..
Gäst 2015-11-28 13:53 ! Citera #
Snälla ni pratar som att ni är guds barn eller något. Alla tänker olika och tacka gud för det asså.
Gäst 2015-11-28 13:56 ! Citera #
Jag körde upp i Skövde! Hur trevliga som helst! Fick till och med en kram av honom, kugga vid för hög hastighet in i rondellen. Men aja han gjorde situationen mycket bättre hoppas att jag får köra upp med honom nästa gång igen.
Gäst 2015-12-09 21:31 ! Citera #
Gäst 2015-11-25
Berätta om uppkörningen i Skövde??
Har du kört upp i Skövde än? Ska göra det själv snart och tänkte kolla om hur det var ?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor