Start > Körkortsforum > Teoriprovet - Lätt som en plät…

Teoriprovet - Lätt som en plätt!!!

Kalle 2009-12-01 22:44 ! Citera #
Haha jag har också nu på fredag kl 1300 i stockholm, kanske har samma tid!?!? hahaha
Gäst 2009-12-16 17:09 ! Citera #
Jag känner en som gjorde teoriprovet nu i veckan. Hon hade gjort frågor på bilskolan och då hade hon gjort max 30 prover totalt i de olika faserna och pluggat en hel del ur boken. Hon sa att hon inte kände sig så säker innan hon gjorde provet, men det gick jättebra. Jag kommer inte ihåg hur mycket hon fick men hon blev godkänd med god marginal i alla fall. Hon sa att en del frågor var väldigt lätta och en del var rejält svåra. Det handlar väl lite om vilken typ av frågor man får.

Själv känner jag mig inte tillräckligt förberedd än, men jag tror att om man gör frågor på internet eller på annat ställe, så går det nog lättare. Jag tror det hjälper att ”bekanta sig” med så många olika typer av frågor som möjligt.
JulAhl 2009-12-18 17:09 ! Citera #
Jag gjorde teoriprovet idag och blev underkänd! :lol:
Jag fick 51 och gränsen för godkänt ligger på 52, så störande! Jag tycker det var väldigt svårt att veta om man förberett sig bra eller inte, jag har gjort alla testen på körskolan och fått godkänt men ändå så klarade jag inte teoriprovet. Hoppas ni andra lyckas bättre!
MeShe_Orkarinteloggain 2009-12-19 11:23 ! Citera #
Jag hade nog även testat andra prov om jag vore du Julahl. Du kan t ex börja med att ladda ner (ev köpa:D) TEO Trafikskola 2009, ett jävligt bra program som förbereder en för teoriprovet. Sen kan du roa dig med att läsa teoriboken då och då, vilket jag inte gjorde :D. Men själv tyckte jag att frågorna var inte de lättaste, trots att jag fick 57p, lite luddiga o sådär. Men lycka till nästa gång, du klarar dig nog galant. Kom bara ihåg att använda dig av programmet jag tidigare nämnde, det hjälper verkligen!
Danne 2009-12-28 10:40 ! Citera #
Hej !
klarade provet idag med 53 rätt.. :D. har pluggat mest teoriprovet 2009 samt körkortonline men tycket det var rätt svårt..frågorna på teoriprovet är inte så klurigt ställda så att dom försöker lura en att svara fel utan mera att man måste veta svaret...lycka till alla
Gäst 2009-12-28 22:04 ! Citera #
Hej

Jag har inte pluggat så mycket. OK men det verkar vara så att det är dags att börja studera för att få det där körkortet någongång.
var det stressigt att göra prover??
Fick man skriva i lugn och ro eller var det mycket ljud och stim runt om kring?
paul 2018-09-05 12:56 ! Citera #
Gäst 2009-08-30
Om man sitter och tragglar frågorna här på webben samtidigt som man går på sin körskola och gör frågorna där så har man täckt upp ca 80% av de frågorna som kommer på teoriprovet. Det är min uppfattning som just genomgått detta. Då klarar man provet. Jag klarade mig förra veckan och vill nu tacka korkortonline för hjälpen jag fått genom att ni tillhandahållit alla dessa frågor här på nätet.

Hörs igen framöver när jag ska utvidga mitt körkort med ytterligare någon bokstav...

Hälsn Ljung
Congrats! From which kapitols are most of the question ?
Any sign questions. Thanks.
Gäst 2018-09-05 16:18 ! Citera #
7 questions about the vechile, 5 enviromental, 16 road safety, 32 trafficking rules and 7 personal conditions questions
MNGRD 2018-09-11 20:04 ! Citera #
Jag gjorde så att jag läste boken pärm till pärm två gånger, sen så körde jag olika typer av testfrågor just för att inte bara memorera frågorna utan just att förstå det jag svarar på. Jag gjorde frågor här på körkortonline.

MEN! Ett stort tips. Att bara skimma igenom övningsprov för att få flest rätt hela tiden kommer du inte lära dig ett dugg utan bara att memorera frågor... Markera de frågor som du inte är riktigt 100 på och LÄS FÖRKLARINGARNA på varje fråga du svarat fel på. Även dom du svarat rätt på och förstå helheten att varför en regel finns, tanken bakom en skylt osv.

Klarade idag på mitt första försök med 54/65. Stort lycka till

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I går 21:53
2
I går 19:03
2
I går 13:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest