Start > Körkortsforum > Såhär klarar du teoriprovet på…

Såhär klarar du teoriprovet på FÖRSTA FÖRSÖKET

Gäst 2015-12-02 14:50 ! Citera #
Ja verkligen! Hade det varit en vanlig skola, drabbar fusket troligtvis bara dom själva. Men i trafiken kan det kosta en annan oskyldig människa livet. Tycker det är fjantigt att man inte tar körkortsutbildningen på allvar utan tror att ”bara jag klarar provet behöver jag inte bry mig om teorin sen”. Jag har aldrig fått sån viktig kunskap som jag fått på körskolan!
Jossan88 2015-12-03 08:58 ! Citera #
Gäst 2015-12-02
Ja verkligen! Hade det varit en vanlig skola, drabbar fusket troligtvis bara dom själva. Men i trafiken kan det kosta en annan oskyldig människa livet. Tycker det är fjantigt att man inte tar körkortsutbildningen på allvar utan tror att ”bara jag klarar provet behöver jag inte bry mig om teorin sen”. Jag har aldrig fått sån viktig kunskap som jag fått på körskolan!
Bra formulerat ”Gäst”

Jag tänker samma sak när man läser härinne om att folk vill veta vilka frågor andra har fått, men det tycker jag är så himla dumt. För trafikverket har tusentals frågor, och att man ska få exakt samma frågor som någon annan är minimal.

Och sedan har jag tänkt samma tanke som dig, hade det vart i en vanlig skola så hade det bara drabbat dom själva. Men att se att dom är redo att riskera andras liv p.g.a att dom är så himla slöa och inte vill plugga själva, ja det är skrämmande! Men tack och lov åker många av dom fast både under teoriprovet då deras kunskap visas när dom ska rätta proven, men även under uppkörning visas deras brister, för även i trafiken visar man prov på teoretiska kunskap.

Och att dom sedan ska sitta på denna sida och gnälla om att det var fel på provet eller att deras inspektör var ute efter att kugga dom är bara så himla patetiskt!
Trådskaparen 2015-12-03 17:39 ! Citera #
Jossan88 2015-12-03
Bra formulerat ”Gäst”

Jag tänker samma sak när man läser härinne om att folk vill veta vilka frågor andra har fått, men det tycker jag är så himla dumt. För trafikverket har tusentals frågor, och att man ska få exakt samma frågor som någon annan är minimal.

Och sedan har jag tänkt samma tanke som dig, hade det vart i en vanlig skola så hade det bara drabbat dom själva. Men att se att dom är redo att riskera andras liv p.g.a att dom är så himla slöa och inte vill plugga själva, ja det är skrämmande! Men tack och lov åker många av dom fast både under teoriprovet då deras kunskap visas när dom ska rätta proven, men även under uppkörning visas deras brister, för även i trafiken visar man prov på teoretiska kunskap.

Och att dom sedan ska sitta på denna sida och gnälla om att det var fel på provet eller att deras inspektör var ute efter att kugga dom är bara så himla patetiskt!
Ja verkligen! Med tanke på hur vissa försöker fuska sig fram mm, är ju bara omoget. I början när jag var 16, var jag också grymt omogen, men jag har verkligen växt som person när jag väl bestämde mig för att klara körkortet.

Och med en vuxen attityd klarade jag körkortet på första försöket. Hade jag försökt fuska, hade jag fortfarande kört runt med en skylt på baken.

Nu känner jag att jag verkligen kan köra bil, för att jag lärde mig teorin ordentligt. Många som åker med tycker jag kör jättebra o trafiksäkert. O man kan aldrig köra jättebra o trafiksäkert om man mot förmodan lyckas fuska sig till ett körkort.

Proven tyckte jag var enkla, men man måste ju ändå vara beredd att lägga ner sig. Fattar inte hur folk kan riskera andras liv för ett litet rosa plastkort
Jossan88 2015-12-03 21:59 ! Citera #
Trådskaparen 2015-12-03
Ja verkligen! Med tanke på hur vissa försöker fuska sig fram mm, är ju bara omoget. I början när jag var 16, var jag också grymt omogen, men jag har verkligen växt som person när jag väl bestämde mig för att klara körkortet.

Och med en vuxen attityd klarade jag körkortet på första försöket. Hade jag försökt fuska, hade jag fortfarande kört runt med en skylt på baken.

Nu känner jag att jag verkligen kan köra bil, för att jag lärde mig teorin ordentligt. Många som åker med tycker jag kör jättebra o trafiksäkert. O man kan aldrig köra jättebra o trafiksäkert om man mot förmodan lyckas fuska sig till ett körkort.

Proven tyckte jag var enkla, men man måste ju ändå vara beredd att lägga ner sig. Fattar inte hur folk kan riskera andras liv för ett litet rosa plastkort
Absolut, jag håller med dig fullständigt!
Jag klarade också mina bägge prov på första försöken. Men det var ju som du sa efter att man gav sig sjutton på att klara teorin på ett bra sätt, och då MÅSTE man plugga som sjutton.
Jag läste körkortsboken 4 gånger, gjorde prover på körskolan samt köpte alla 1000 frågorna härinne 2 gånger.

Men hade jag inte borrat ner huvudet och pluggat så hade jag som dig kört omkring med övningskörningsskylten bak på bilen fortfarande. Och när jag började med körkortet så hade jag aldrig suttit bakom ratten i en bil förut, så jag var helt grön inom det. Men allt som allt så tog det bara 9 månader att få mitt körkort.

Då började jag att köra med körskolan för att lära mig rätt från början, sedan efter 10 lektioner så tog jag en paus från dom och mängdtränade hemma med min svärfar i säkert 4 månader, besökte bara körskolan då och då för att visa hur det gick samt för att göra deras dataprover. Sedan efter totalt 15 körlektioner så var det dags att boka dom bägge proven som jag klarade direkt.

Nu skriver jag detta för att jag förhoppningsvis kan få andra att tänka likadant, med lite slit och mycket träning bakom ratten så kommer man nå sina mål. Och jag håller med dig om att provet var lätt, var klar på 23 minuter :)

Så jag fattar inte att folk vill fuska sig till ett körkort, men jag blir mindre förvånad då eftersom man ser hur långa väntetider det är hos trafikverket. Om alla pluggade och tog sin körning på allvar så hade väntetiderna garanterat varit halverat, och då hade dom som verkligen behövde få en tid kunnat fått en tid..
Noel 2023-01-12 15:04 ! Citera #
A 8-)
gäst# 2023-03-01 23:13 ! Citera #
Jag störs av att folk som vill ”läxa upp andra” , typisk kär**ar . Skärp Er ! Och ännu mer av de som klarar teori provet ”på första försök” , typ kär**ar, och kan reglerna utantill , men som kan ändå INTE använda dessa när de är i körfältet !! Dessa är en större fara än de som (kanske) fuskar på provet !
Gäst 2023-03-02 21:54 ! Citera #
gäst# 2023-03-01
Jag störs av att folk som vill ”läxa upp andra” , typisk kär**ar . Skärp Er ! Och ännu mer av de som klarar teori provet ”på första försök” , typ kär**ar, och kan reglerna utantill , men som kan ändå INTE använda dessa när de är i körfältet !! Dessa är en större fara än de som (kanske) fuskar på provet !
Haha än de som fuskar på provet :lol:
Trollar du nu?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
16
I dag 20:11
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest