Start > Körkortsforum > Såhär klarar du teoriprovet på…

Såhär klarar du teoriprovet på FÖRSTA FÖRSÖKET

Gäst 2015-11-04 16:41 ! Citera #
Det finns massa inlägg om det här. Men såhär klarade jag teorin på första försöket.

1. LÄS BOKEN!!!! Du måste läsa boken, noggrant, och sök förståelse varför saker är som dom är, och förstå sambanden mellan kapitlen.

2. Gör massa tester. Rekommenderar att du gör elevcentralens tester. Och sen kollar du på det du hade fel på, och försöker förstå varför det är fel.

3. Läs boken igen, så du känner att det är repetition att läsa den.

När det är dags för prov:

Läs noggrant vad de frågar efter.

Jag kände igen frågorna jag fick, var kanske max 2 jag inte kände igen. DOM ÄR OMFORMULERADE!! Därför kan man inte lära sig svaren, för då får man problem. Man måste alltså sträva efter djupinlärning, genom att läsa boken.

Gjorde inget dunderknep direkt under provet. Allt jag gjorde var att läsa väldigt noggrant, samt att jag kollade väldigt noga på bilderna. Oftast när det var bilder, var det lätt att missa viktig information om man inte tittade.

Dock upplevde jag att tiden gick fortare än när man övar på egen hand, så markera frågor du inte kan, och ta dom på slutet.

Jag gjorde som ovan, och klarade teorin på första försöket med god marginal, och var dessutom genomförkyld. Och jag trodde aldrig jag skulle klara det. Men jag lovar er att allt är möjligt! Det är värt allt slit. :) :)
Gäst 2015-11-04 20:40 ! Citera #
Du kommer ihåg några frågor säkert.det låter som du är smart.
dela med oss gärna , vi kan betala om du vill
Jossan88 2015-11-04 21:15 ! Citera #
Gäst 2015-11-04
Du kommer ihåg några frågor säkert.det låter som du är smart.
dela med oss gärna , vi kan betala om du vill
Herregud, hur kan man vara villig att betala för att få några frågor som kom på denna persons prov!
Vet du hur många frågor som trafikverket har?
Det är inte ens säkert att du får samma frågor!!
Jag kommer ihåg massor av frågor från mitt prov, men jag skulle aldrig ge ut dom då man inte får enligt lag föra dessa frågor vidare.
Så läs själv och lär dig på egen hand så kan du spara dina pengar till att tanka bilen istället när du väl får ditt körkort!
Gäst 2015-11-05 21:42 ! Citera #
Jossan88 2015-11-04
Herregud, hur kan man vara villig att betala för att få några frågor som kom på denna persons prov!
Vet du hur många frågor som trafikverket har?
Det är inte ens säkert att du får samma frågor!!
Jag kommer ihåg massor av frågor från mitt prov, men jag skulle aldrig ge ut dom då man inte får enligt lag föra dessa frågor vidare.
Så läs själv och lär dig på egen hand så kan du spara dina pengar till att tanka bilen istället när du väl får ditt körkort!
Precis! Minns flera av mina frågor. Men är det sekretess så är det! Smart vet jag inte. Har jättesvårt för teori egentligen. Men gav mig den på att klara körkortet nu, och det blev drivkraften till att äntligen förstå teorin. Och sitter teorin, går körningen bättre.

Följ råden jag skrev däruppe, så får vi hoppas det hjälper dig också! Och alla frågor är slumpmässiga. Så även ifall jag skulle berätta frågorna, kanske du inte får en enda av dom.

Det finns tyvärr inga genvägar! Kämpa på, så klarar du det också en dag!! :D
Gäst 2015-11-05 21:43 ! Citera #
Ojdå! Skulle inte citera dig Jossan-88, utan du som undrade över frågorna. Så det kan bli ibland haha :D
Jossan88 2015-11-05 23:59 ! Citera #
Gäst 2015-11-05
Ojdå! Skulle inte citera dig Jossan-88, utan du som undrade över frågorna. Så det kan bli ibland haha :D
Ingen fara, förhoppningsvis så gick informationen fram till rätt person i alla fall :)
Grattis till avklarad teori, och som du säger så finns det inga genvägar, enda sättet att klara teorin är att plugga, plugga och åter plugga..
Maria 2015-11-06 09:58 ! Citera #
Jossan88 2015-11-04
Herregud, hur kan man vara villig att betala för att få några frågor som kom på denna persons prov!
Vet du hur många frågor som trafikverket har?
Det är inte ens säkert att du får samma frågor!!
Jag kommer ihåg massor av frågor från mitt prov, men jag skulle aldrig ge ut dom då man inte får enligt lag föra dessa frågor vidare.
Så läs själv och lär dig på egen hand så kan du spara dina pengar till att tanka bilen istället när du väl får ditt körkort!
Väldigt bra skrivet Jossan!
Jag blir faktiskt rädd att se detta, och då börja tänka på hur många det verkligen är som har fuskat sig fram till ett avklarat teoriprov utan att inte veta innebörden med den. Och har dom sedan lyckats med sin uppkörning, så är det ännu mera skräckinjagande att veta att dessa människor sitter och kör bil på våra vägar. Och därmed riskerar både sina liv men framförallt andras liv för att dom inte har fullgjort sin körkortsutbildning på ett korrekt sett!

Men jag antar att dessa människor fuskade även under sin skolgång!
Vissa av dagens ungdomar är så fruktansvärt slöa, därför är det inte så konstigt att så pass många kuggar sina prov när dom försöker finna genvägar för att slippa plugga...

Till er som gör det, har jag bara en sak att säga... SKÄRP ER!! :x
Hur jobbigt ska det vara att plugga lite, tänk om ni kör på ett barn när ni är ute och kör, bara för att ni inte förstod vad som gällde vid just denna korsning bara för att ni skippade att läsa teorin. Kommer det vara värt det då?

Ett körkort är giltigt i 10 år, är det inte värt att offra några veckors pluggande för dom 10-åren?
Gäst 2015-11-22 21:05 ! Citera #
Ett körkort är väl giltigt i mer än 10 år? Det förnyas ju utan nya tester.

Hur som helst, det TS skriver tycker jag stämmer jättebra. Kanontips!
Gäst 2015-12-02 08:15 ! Citera #
Gäst 2015-11-22
Ett körkort är väl giltigt i mer än 10 år? Det förnyas ju utan nya tester.

Hur som helst, det TS skriver tycker jag stämmer jättebra. Kanontips!
Ja. Körkortsinnehavet har ingen giltighetstid. Däremot ska plastkortet förnyas vart 10:e år.
Maria 2015-12-02 08:26 ! Citera #
Gäst 2015-11-22
Ett körkort är väl giltigt i mer än 10 år? Det förnyas ju utan nya tester.

Hur som helst, det TS skriver tycker jag stämmer jättebra. Kanontips!
Vad jag menade med 10 år är att man inte behöver betala nått för att ha körkortet under dom 10 åren, sedan kommer det en liten räkning som kräver nytt foto hos fotografen för att man ska få det förnyat :D

Jag blir så less på alla som försöker fuska sig till att klara ett sådant pass viktigt prov!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I dag 06:14
1
I går 07:24
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor