Det finns massa inlägg om det här. Men såhär klarade jag teorin på första försöket.
1. LÄS BOKEN!!!! Du måste läsa boken, noggrant, och sök förståelse varför saker är som dom är, och förstå sambanden mellan kapitlen.
2. Gör massa tester. Rekommenderar att du gör elevcentralens tester. Och sen kollar du på det du hade fel på, och försöker förstå varför det är fel.
3. Läs boken igen, så du känner att det är repetition att läsa den.
När det är dags för prov:
Läs noggrant vad de frågar efter.
Jag kände igen frågorna jag fick, var kanske max 2 jag inte kände igen. DOM ÄR OMFORMULERADE!! Därför kan man inte lära sig svaren, för då får man problem. Man måste alltså sträva efter djupinlärning, genom att läsa boken.
Gjorde inget dunderknep direkt under provet. Allt jag gjorde var att läsa väldigt noggrant, samt att jag kollade väldigt noga på bilderna. Oftast när det var bilder, var det lätt att missa viktig information om man inte tittade.
Dock upplevde jag att tiden gick fortare än när man övar på egen hand, så markera frågor du inte kan, och ta dom på slutet.
Jag gjorde som ovan, och klarade teorin på första försöket med god marginal, och var dessutom genomförkyld. Och jag trodde aldrig jag skulle klara det. Men jag lovar er att allt är möjligt! Det är värt allt slit.