Start > Körkortsforum > Automat och manuell

Automat och manuell

Gäst 2015-09-17 14:53 ! Citera #
Jag är 15 år och funderar över om man får köra både manuell och automat (privat övningkörning)

Får man göra det?
Gäst 2015-09-17 20:45 ! Citera #
Gäst
Jag är 15 år och funderar över om man får köra både manuell och automat (privat övningkörning)

Får man göra det?


Självklart får du köra både manuell&automat om du övningskör privat där hemma.
Men när du ska köra upp så måste du välja ett alternativ, personligen skulle jag välja att köra manuell.
För klarar du körkortet för manuell bil så får du köra automatväxlad också, men tar du för bara automat, så får du bara köra automatväxlade bilar.
Gäst 2015-09-17 23:39 ! Citera #
Gäst
Gäst
Jag är 15 år och funderar över om man får köra både manuell och automat (privat övningkörning)

Får man göra det?


Självklart får du köra både manuell&automat om du övningskör privat där hemma.
Men när du ska köra upp så måste du välja ett alternativ, personligen skulle jag välja att köra manuell.
För klarar du körkortet för manuell bil så får du köra automatväxlad också, men tar du för bara automat, så får du bara köra automatväxlade bilar.

Tack så mycket!!
Gäst 2015-10-15 17:24 ! Citera #
Jag har körkort för automatväxel. Nu tänker jag ta för manuelväxel.
Undrar om jag behöver trafiktillstånd för att övningköra privat. I mer än 5 år hat jag haft mitt automat körkort.

Svaret önskas av erfaren körkrt innehavare.
Gäst 2015-10-15 17:56 ! Citera #
Gäst 2015-10-15
Jag har körkort för automatväxel. Nu tänker jag ta för manuelväxel.
Undrar om jag behöver trafiktillstånd för att övningköra privat. I mer än 5 år hat jag haft mitt automat körkort.

Svaret önskas av erfaren körkrt innehavare.
Det som krävs är ett nytt manuellt körprov hos Trafikverket, och du behöver inte söka körkortstillstånd om provet görs på samma körkortsbehörighet som du redan har. Vill du övningsköra privat måste du dock ha en godkänd handledare. Men inget övningskörningstillstånd behövs :)
Merad 2019-07-10 21:26 ! Citera #
Är det någon som känner någon som tränar manuellväxellåda bil?
L 2019-07-22 20:48 ! Citera #
Merad 2019-07-10
Är det någon som känner någon som tränar manuellväxellåda bil?
Om du behöver ngn att övningsköra med skulle jag rekommendera att fråga någon du känner med körkort. Eller ställa frågan i en Facebook-grupp som är lokal/där du bor kanske..?

Lycka till :)
m 2019-07-22 22:01 ! Citera #
Merad 2019-07-10
Är det någon som känner någon som tränar manuellväxellåda bil?
Ja många :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest