Start > Körkortsforum > Vad betyder AM??

Vad betyder AM??

Gäst 2016-04-10 18:28 ! Citera #
Mirre 2016-04-08
Hej! Det är så att jag har bokat AM kurs den 27 maj, min kompis vill gärna gå samtidigt som mig men hon fyller alltså år den 31 augusti och är inte 14 år och 9 månader när kursen börjar, spelar det någon roll att hon inte är det när den börjar då de bara är teori då, körningen är nämligen veckan efter då hon har blivit 14 år och 9 månader. Tror ni det kommer gå eller tror ni man måste fyllt 14 år och 9 månader när man börjar sina teorilektioner också?? Tacksam för snabbt svar!
Har för mig att man måste ha fyllt 14 år och 9 månader för att få gå teorin. Men jag vet inte.
MG 2016-09-20 23:45 ! Citera #
Hej. Om någon vet vilka mc klassade fordon man får köra om man bara ha B körkort!?
Tack för svar.
Gäst 2016-09-21 03:55 ! Citera #
MG 2016-09-20
Hej. Om någon vet vilka mc klassade fordon man får köra om man bara ha B körkort!?
Tack för svar.
Inget.
Du får inte köra en motorcykel om du bara har B.
Gäst 2016-09-21 14:44 ! Citera #
Det stämmer att du inte får köra någon motorcykel om du bara har B-körkort, då får du hålla dig till mopeder om du vill köra nått med 2 hjul..

Man får däremot köra trike, men det klassas ju ej som motorcykel eftersom den har 3 hjul.. :)
M 2016-09-21 22:34 ! Citera #
Hur fan kan ni ha körkort om ni inte ens vet vad det gäller för...#skrämmande
Yvonne 2016-11-07 18:35 ! Citera #
Du får köra 3 o 4 hjuliga motorcyklar på B kort
Ville 2017-04-14 20:03 ! Citera #
Ja Du...!! om man har B körkort som jag då får man AM öckså. Skulle jag sitta på en moped utan att kunna ett skit om den ”bara för att jag har B behörighet” skulle det vara jävligt korkat. Fördelen med att AM ”hänger med” är att man har redan kunskap om trafikregler och att dom flesta besitter trafik VETT och kan därför uppföra sig där ute. Trots AM inräknat i B behörighet skall alla vara kloka nog att skaffa sig vidare kunskaper innan man sitter på en moped. Råder dig att inte skaffa någon körkort alls om du inte förstår detta.
Glad Påsk.
Tant M 2017-09-06 15:37 ! Citera #
Vi ”gamlingar” som tog bilkörkort före 1976 får ju köra tung motorcykel utan att veta ett dugg om motorcyklar. (I körkortsboken står: ”Körkort för bil gäller även för motorcykel och traktor”.) Sunt förnuft gäller även om man har den formella behörigheten.
Gäst 2017-09-06 20:14 ! Citera #
Tant M 2017-09-06
Vi ”gamlingar” som tog bilkörkort före 1976 får ju köra tung motorcykel utan att veta ett dugg om motorcyklar. (I körkortsboken står: ”Körkort för bil gäller även för motorcykel och traktor”.) Sunt förnuft gäller även om man har den formella behörigheten.
Du måste ändå visa att du har kunskap att framföra fordonet om du blir stannad.
Logisk gäst! 2018-07-17 09:40 ! Citera #
M 2016-09-21
Hur fan kan ni ha körkort om ni inte ens vet vad det gäller för...#skrämmande
:D Håller med totalt! Vissa här bör fråntas körkortet på stört! :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I går 22:25
1
I går 18:15
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo