Start > Körkortsforum > Mest irriterande i trafiken?

Mest irriterande i trafiken?

Gäst 2015-10-01 12:47 ! Citera #
Själv stör jag mig mest på alla som ligger för nära bakom! :x
C-G 2015-10-01 15:13 ! Citera #
Vad är problemet med det? Jag tycker att det är mer irriterande med folk som ligger för nära framför mig ;)
Gäst 2015-10-01 15:21 ! Citera #
C-G 2015-10-01
Vad är problemet med det? Jag tycker att det är mer irriterande med folk som ligger för nära framför mig ;)
Öhh? Mycket större risk att bli påkörd och få bilen förstörd + en whiplashskada?

Kul att tänka ”ska jag bromsa för lekande flickan med bollen och därmed bli påkörd bakifrån av Herr Idiot, eller köra över flickan och klara mig från påkörning bakifrån”.......
Gäst666 2015-10-02 09:23 ! Citera #
Det jag finner mest irriterande är att folk inte vet hur eller till vad blinkers ska användas till.
Dom som ligger för nära bakom mig har jag inget problem med, kan dom inte köra om så kan det vara kul att jävlas med dom och köra lite långsammare än vad som står på hastighetsskylten :D
Gäst 2015-10-02 21:03 ! Citera #
För mig, när folk ligger så tätt bakom, speciellt i uppförsbackar då man kanske blir tvungen att väga eller stanna för trafikljus. Spelar ingen roll hur bra man tycks köra naturlig så åker bilen tillbaka lite iaf i sånt läge. Så när en bil ligger så tight till blir man ju nojig att smälla i den.
Gäst 2015-10-02 21:04 ! Citera #
*väja menar jag*
Angelica 2015-10-11 10:31 ! Citera #
Det är bra att dem som ligger för nära bakom kan få böta för det om polisen är ute å ser det ???? Jag tänker hålla mig till den påbjudna hastigheten köra eco driving och inte låta mig stressas utav ”hetsaren” bakom. Min lärare på riskettan sa att Sverige är ett av dem länder i världen där man är sämst på att hålla avstånden ????
Tänker skaffa en dekal till bilen som säger ” kan du läsa det här så kör du för nära” hoppas det ska hjälpa!
Björn He 2020-12-06 22:44 ! Citera #
Den vanligaste orsaken till för litet avstånd till framförvarande fordon är väl kanske stress i trafiken? En gång när jag var på väg förbi en stor rondell så var det en lastbil som såvitt jag förstår körde för nära bakom min bil, och när jag skulle stanna framför cirkulationsplatsen för att iaktta väjningsplikt mot fordon som redan befann sig i cirkulationen så körde plötsligt lastbilen rakt in i ”arslet” på mig. En av mina ”kusiner” blev också påkörd bakifrån av nån bilist som körde ”farligt” nära bakom honom när han stannade framför ett övergångsställe för att släppa över en gångtrafikant.

Sen vill jag erkänna att jag, som har körkort sedan 7 år tillbaka, har själv kört på ett antal andra fordon bakifrån - men gått fri - vid korsningar (där INTE det var högerregeln men) där motpartsförarna som kom från höger hade väjningsplikt mot mig men ändå svängde höger utan att lämna företräde, ut i vägen för mina bilar, och mina bilar åkte då rätt in i ”arslet” på dem.
Gäst 2020-12-07 17:43 ! Citera #
SÅNA SOM FÖLJER REGLERNA ÄR RIKTIGT IRRITERANDE
Lastbilstjejen 2021-01-08 21:25 ! Citera #
EPA förare är det mest irriterande som finns i trafiken :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor