Start > Körkortsforum > Kuggad idag! 3:e gången

Kuggad idag! 3:e gången

Iris 2015-09-24 17:53 ! Citera #
Hej idag vart jag kuggad kände verkligen att det gick bra och blev kuggad på två punkter
Parkering och en gatukorsning
Här är de moment jag klarade

Självständig körning mot mål, Cirkulationsplats, Signalreglerad korsning, Körning i körfält/Körfältsbyte, Oskyddade trafikanter, Start i lutning, Backning, Sväng från landsväg, Infart/körning på landsväg, Vändning

Kände verkligen att det var en orättvis bedömning även min körkortslärare sa att det var väl hårt bedömt
Nu är min fråga kommer jag testas på allt detta igen då jag bara gjorde två enstaka fel? När helheten såg bra ut? Tappar hoppet nu när jag var så nära!
Iris 2015-09-24 18:01 ! Citera #
Kan tillägga att det var väldigt trafikerat och trångt vid parkeringsplatsen så tog min tid och var väldigt försiktig för att inte köra på något och då ansåg hon inspektören att jag tog för lång tid på mig dock lyckades jag parkera rätt till slut!
Det inspektören berätta om vid en speciell gatukorsning jag misslyckades var att jag inte skulle stanna upp som jag gjorde jag var extra försiktig.
Min motivering var att jag tidigare har varit med om att det har kommit bilar i hög fart förut vid korsning så därför valde jag att stanna upp för en noggrannare titt. Kan tillägga att det var en bil en bra bit bakom mig.
inspektörn 2015-09-24 22:36 ! Citera #
För att parkeringen skall vara godkänd, skall man uppvisa en RUTINMÄSSIG manövrering och det verkar ju inte som att du kunde det så där är det kört!
I 2015-09-24 23:09 ! Citera #
Tråkigt när nervositeten förstör för en när man vet att man kan och lyckats tusen gånger innan men får väl ha mer flyt vid parkeringen då
Gäst 2015-09-25 02:22 ! Citera #
Jag antar du körde i Stockholm.
Gäst 2015-09-25 03:38 ! Citera #
Ja så är det körde i Farsta!
Gäst 2015-09-25 13:50 ! Citera #
Oj d va hårt. Jag fick inte ens parkera när jag körde upp förutom närnjag körde tillbaks till trafikverket och parkerade.
Gäst 2015-09-25 17:29 ! Citera #
Så känner jag också faktiskt. Nu vill man ge upp påriktigt! :cry:
I Won’t Give Up 2015-10-02 13:20 ! Citera #
Kuggade själv igår för andra gången i rad. Får dock skylla mig själv :| . Trots att hela körningen var riktigt bra så råka jag köra mot rött. Skulle stanna vid en väjningsplikt med stoppljus. Stannar vid en ut märkt stopplinje och kollar åt båda hållen för att sedan krypa iväg på 1an för att sedan höra.. *Du.. Det är rött!* Har aldrig missat något sådant förut. Kände mig ruggigt kass efter den missen trots att inspektören tycker att jag kör riktigt bra och till och med han suckar när jag missat två uppkörningar på två enstaka grejer som egentligen aldrig varit problem för mig förut.

Tredje försöket blir den 8/10 nu på torsdag.
Anna 2015-10-04 03:04 ! Citera #
Har bara en sak att säga:
GE INTE UPP!!!

Vad som än händer, ge för fasiken inte upp!!! Du kommer lyckas och du kommer ha det där körkortet. Frågan är inte om, utan NÄR.
Jag vet vad jag talar om, tro mig.
Det är ca 4 år sedan som jag tog mitt körkort, men jag minns kampen som igår.
Jag klarade uppkörningen på 3.e försöket, teorin på 5,e.
Men det var bara för att jag gav mig fan på att jag skulle klara det här.
ÖVA, ÖVA, ÖVA! Och framför allt, se till att du är lugn inombords vid uppkörningen och teorin.

STORT LYCKA TILL NU KÄMPEN!!! Du fixar det :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 17:29
4
I går 12:38
1
2024-05-07 10:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov