Prata i telefon, smsa under övningskörning
Det viktigaste är väl ändå att man inte känner sig negligerad av sin lärare tycker jag. Tycker man att det är ett problem så ska man absolut säga det till sin körlärare och om denna personen har någonting innanför luggen så bör han/hon be om ursäkt och inte upprepa detta!
I annat fall så bör man byta lärare tycker jag! Du betalar mkt pengar för att få den uppmärksamheten du behöver och om detta ignoreras så ska du inte betala!
Jag tror juh absolut att man får... och som någon tidigare skrivit så finns det ju ingen lag som säger att man itne får...
Men.... frågan är om det är så väldigt seriöst både då som privat eller körskolehandledare.....
du får väl göra samma sak och se vad handledaren säger... för som oxå sagts tidigare så är det juh handledaren som kör.....
Nej, absolut inte! Din handledare ska ha fullt fokus på dig under din körlektion. Säg ifrån eller byt lärare!
Nej, jag håller med - handledaren ska göra sitt jobb - att handleda, inte prata i telefon. Det kostar ju ändå en del att köra på körskola, då kan man väl åtminstone kräva en handledare som håller koll!
Helt uteslutet. Handledaren är ju ansvarig för allt som händer och då gäller samma koncentration och dessutom mer som om den hade kört själv. IBland glömmer ju handledaren sig, men då får man säga till.
Min körlärare snackar mycket i telefon när jag kör med han, ganska dåligt faktist xD
Min handledare är också så där smått okoncentrerad och det känns inte som om hon tar rollen på allvar, det är ju trots allt deras ansvar att det inte går på tok och att vi lär oss att hantera olika trafiksituationer. Min brukar sitta och kamma hunden och diskutera vad vi ska ha till middag ikväll när jag kör, istället tycker jag hon borde fråga mig saker som har med trfiken att göra som till exempel olika vägmärkens betydelse etc.
Min lärare på körskolan pratar ofta i telefon under körning, jag känner mig dock ganska avslappnad då men det kan ju finnas de som har problem med det. Undra om det är okej.
//MS
som många andra tidigare sagt. INTE OKEY.
Får och får.. Det finns väl ingenting som direkt säger att handledaren inte får prata i telefon samtidigt som denne är ute och övningskör. Där emot är det ju inte precis lämpligt. Det handlar om sunt förnuft!
Näe! är det på körskolan, så har man ju betalat för att få sin tid, det är ju dig de jobbar för! ställ krav!
Senaste foruminläggen
Rubrik