Start > Körkortsforum > Tips på övningskörningsbil frå…

Tips på övningskörningsbil från ca 2000

Les Paul 2015-11-08 10:58 ! Citera #
Hej,

har nu tagit mitt körkort och kan säga vad jag tycker om bilen. Kan börja med att säga att jag hade inte köpt en likadan bil igen iaf.

Bilen har fungerat fram till nu utan några problem men körkänslan i den är urusel. Största problemet är vändradien. Vid t.e.x. en vanlig stormarknad parkering så går det inte att köra rakt in i en ficka, utan att backa en gång. Den är helt extremt dålig. Hela styrningen är faktiskt det sämsta jag upplevt (nu också kört Mazda 3, VW Golf variant och Volvo V40). Även växellådan är riktigt tungjobbad och kopplingen har ett dragläge på 2 mm. Alltså, en ganska usel bil att lära sig köra i. Även stora yttermått utan att vara så rymlig inuti. Sen drar den 0.96 l/mil och har en skatt på 2413 kronor.

Fördelen är väl att den är snabb vid påfarter och omkörningar och sköna säten.

Blir att spara till en ny bil i vår. Då blir det definitivt en mindre och snålare bil. Och en som går att svänga med.
Gäst 2015-11-09 23:35 ! Citera #
Ja du ser, du skulle ha följt mitt råd och köpt Micran istället ;)
Gällande volvon så kan jag verkligen intyga att svängradien är som att försöka vända ett hangarfartyg :)

Men att den drog så pass mycket som 0.96 L/mil visste jag däremot inte, min Mazda drar 0.56L/mil vid blandad körning, sambons lilla Micra drar bara 0.46L/mil...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest