Start > Körkortsforum > Varför mår folk dåligt över ku…

Varför mår folk dåligt över kuggade uppkörningar?

Gäst 2015-05-29 19:26 ! Citera #
Förstår att det är jävligt tråkigt. Vet att det är det av egen erfarenhet. Men förstår inte varför alla gräver ner sig i ett djupt hål när det hänt? om man mår skit i flera dagar eller veckor och könner sig sämst i världen- ja då Kanske det är självkänslan som är felet och inte bilkörningen? Det är bara att ladda om! Ingen har dött! Det handlar om lite drygt 1000 spänn. Vaf gör det om 10 år? Så länge man har sitt liv och hälsa och möjlighet att försöka igen är det bara att göra det! Tillslut går det och dagen ni klarar det kommer ni skratta år er själva att hela världen kretsade kring ett körprov då. Jobba på er självkänsla och ta till er av det inspektören säger så löser sig allt.
Gäst 2015-05-30 13:55 ! Citera #
Gäst
Förstår att det är jävligt tråkigt. Vet att det är det av egen erfarenhet. Men förstår inte varför alla gräver ner sig i ett djupt hål när det hänt? om man mår skit i flera dagar eller veckor och könner sig sämst i världen- ja då Kanske det är självkänslan som är felet och inte bilkörningen? Det är bara att ladda om! Ingen har dött! Det handlar om lite drygt 1000 spänn. Vaf gör det om 10 år? Så länge man har sitt liv och hälsa och möjlighet att försöka igen är det bara att göra det! Tillslut går det och dagen ni klarar det kommer ni skratta år er själva att hela världen kretsade kring ett körprov då. Jobba på er självkänsla och ta till er av det inspektören säger så löser sig allt.



Tycker inte en utomstående ska bestämma hur andra ska känna. Vissa har lagt ner sin själ i att klara körkortet, för många är det bland det viktigaste de gör i livet. Alla är inte lika starka som du med att ruska av sig att ha kuggat.
Gäst 2015-05-30 18:10 ! Citera #
Ja, kanske om man kuggar en uppkörning. Men om man kuggar uppkörning efter uppkörning, pengarna börjar ta slut och man inte har möjlighet att köra privat så kanske det känns en aning jobbigt och stressigt.
Johanna 2015-05-30 23:49 ! Citera #
Jag har kuggat två gånger. Jo, det är jävligt tråkigt. Jag har gråtit väldigt mycket båda gångerna, och känt mig totalt värdelös. Jag har tagit 33 körlektioner, kuggat två gånger. Som arbetslös och studerande är det stora summor vi pratar om, det är sparade pengar som körkortet betalas med. Man känner en oerhörd press, och alla hjärnspöken kommer fram. Tänk så finns det inga tider? Tänk så tar pengarna slut, då sitter jag där och har betalat 20 000 och utan att ens fått körkortet? Tänk om jag måste göra om teoriprovet?

Den känslan du fick, får ingen annan. Du kommer aldrig kunna föreställa dig känslan jag fick av att kugga, oavsett hur mycket jag berättar och förklarar.
Jag skrattade åt mina reaktioner redan några timmar senare, det är helt absurt att bli SÅ ledsen men ärligt talat så känns det som att någon slår en i ansiktet och sätter fast en post-it lapp i pannan på en där det står ”VÄRDELÖS” på som man ska gå runt med för resten av sitt liv. Där och då är det jävligt jobbigt, men det lägger sig och finns det en vilja så finns det en väg. Med lite jävlar anamma så har vi allihop körkortet förr eller senare.
Gäst 2015-05-31 13:24 ! Citera #
Johanna
Jag har kuggat två gånger. Jo, det är jävligt tråkigt. Jag har gråtit väldigt mycket båda gångerna, och känt mig totalt värdelös. Jag har tagit 33 körlektioner, kuggat två gånger. Som arbetslös och studerande är det stora summor vi pratar om, det är sparade pengar som körkortet betalas med. Man känner en oerhörd press, och alla hjärnspöken kommer fram. Tänk så finns det inga tider? Tänk så tar pengarna slut, då sitter jag där och har betalat 20 000 och utan att ens fått körkortet? Tänk om jag måste göra om teoriprovet?

Den känslan du fick, får ingen annan. Du kommer aldrig kunna föreställa dig känslan jag fick av att kugga, oavsett hur mycket jag berättar och förklarar.
Jag skrattade åt mina reaktioner redan några timmar senare, det är helt absurt att bli SÅ ledsen men ärligt talat så känns det som att någon slår en i ansiktet och sätter fast en post-it lapp i pannan på en där det står ”VÄRDELÖS” på som man ska gå runt med för resten av sitt liv. Där och då är det jävligt jobbigt, men det lägger sig och finns det en vilja så finns det en väg. Med lite jävlar anamma så har vi allihop körkortet förr eller senare.


Bara en själv kan avgöra vad som är en sund reaktion och vad som inte är det. Är faktiskt helt omöjligt att sätta en norm för hur man ”ska” bete sig efter att ha kuggat.

Så fortsätt kämpa och lycka till! :)
Gäst 2015-06-01 00:16 ! Citera #
Jo jag förstår väl det, att alla är olika. Menade inte att någon skulle ta illa upp, men jag var också en fattig student när jag körde upp och kuggade, 3 gånger. tog 29 lektioner på körskola ocv hade precis förlorat en närstående i självmord. Kanske är därför jag känner att jag inte bryr mig om så små saker som uppkörningar, har man varit med om ”riktiga” tråkiga saker så inser man nog att pengar, tid med mera betyder inte ett skit jämfört med liv, hälsa med mera. Hoppas ni fattar! Ber om ursäkt om någon tog illa upp. Men jag blir väl lite frustrerad när någon hamnar i djup depression pågrund av något så litet som en uppkörning! Men som sagt, alla bär med sig olika erfarenheter= olika reaktioner, så det var la onödigt skrivet av mig. Lycka till med allt allihop!
Ha 2019-05-07 16:50 ! Citera #
Blev underkänd för att jag inte låg i mitten av körfältet på en landsväg (MC uppkörning), nästa uppkörning är om 2 månader... En uppkörning kostar totalt ca 4 000, såklart man blir arg när både tid och pengar försvinner pga ett orättvist beslut?
Gäst 2019-05-08 07:59 ! Citera #
Ha 2019-05-07
Blev underkänd för att jag inte låg i mitten av körfältet på en landsväg (MC uppkörning), nästa uppkörning är om 2 månader... En uppkörning kostar totalt ca 4 000, såklart man blir arg när både tid och pengar försvinner pga ett orättvist beslut?
Och du bumpar en 4 år gammal tråd för att fråga det?
Hassan 2020-09-09 22:50 ! Citera #
Jag kuggade också uppkörningen idag och jag mår så dåligt av det;
fel nummer1: glömde bälten helt :)
fel nummer2: glömde stänga av blinken när jag körde ut ur rondellen
fel nummer3: Körde 25-30 på en 40väg

1300KR rakt in i sjön
Klara 2020-09-10 14:15 ! Citera #
Hade jag kuggat och vetat att jag kan köra upp igen om 1, max 2 veckor så hade det inte varit några problem. Men när jag nu kuggade i Juli och fick ny tid i November så är det inte så jävla kul asså

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo