Fast du verkar mest vilja få utlopp för din kreativa ådra när du skriver 3 a4.
Att du dessutom skriver typ ”det verkade som att jag va beredd på att bromsa trots att jag glömde att svänga i kurvan” så börjar man ju undra lite. Har du innerst inne koll på vad din kropp gör?
Det var väl bara första gången jag provkörde, under höstterminen i gymnasie-ettan, jag råkade styra rakt fram i en högerkurva, jag var väl lite för ovan att styra just då, men jag lyckades ju som tur var bromsa i tid och backa tillbaka. Om jag hade fått tillfälle att börja provköra redan när jag var 15 år så hade jag kanske haft mer tid på mig att vänja mig vid att styra, växla och bromsa men nu är det tydligen 16 år som är åldersgräns för att få övningsköra, och jag som är augustibarn fyllde inte 16 år förrän i slutet av sommarlovet före början på årskurs 1 i gymnasiet.
Det var i Västberga industriområde nånstans jag höll på att köra av vägen i en högerkurva där jag som var ovan att styra inte styrde höger utan råkade köra rakt fram, men andra gången jag och pappan var där och övningskörde så hade jag lyckats vänja mig vid att styra, och pappan borde då helst ha tänkt på att låta mig övningsköra ända hem efter en längre stunds provkörning i industriområdet, då hade jag kanske fått mer vana att manövrera rutinmässigt redan den dagen, man ska inte vara för tveksam och vänta för länge med att övningsköra för då blir man kanske aldrig körvan. När jag övade en längre stund på att manövrera, växla och bromsa, i industriområdet så började jag ändå att få in en viss vana vid manövrering så då hade jag eventuellt kunnat köra ända hem därifrån, under förutsättning att jag kört i högst 30-40 km/tim.