Start > Körkortsforum > Jag har tagit 70-80 körlektion…

Jag har tagit 70-80 körlektioner...

Gäst 2017-10-25 19:39 ! Citera #
Bode 2017-10-25
Haha Ge inte upp, du ska vara jävligt glad att du har pengar till ett körkort, fattar du hur svårt det är att få ihop ens 10 000 utan inkomst? speciellt när man behöver ett körkort för att fa tag i inkomst, jättekul jag ser ju inte alls något problem i det.
Istället för att vara uppkäftig kan du vara trevlig.

Har du ingen inkomst? Fine, ta inte körkort.

Sedan går det att komma undan under 10 ... jag gav 7200 för mitt.
Nicoleta 2017-10-25 22:10 ! Citera #
Va inte oroligt, du kommer klara det. Jag har kuggat på min första uppkörning, kunde inte backa runt ett hörn och vart väldigt nära att köra i dicken
Åhh 2018-04-25 21:09 ! Citera #
Det är så att jag bytte till 3dje trafikskola nu och alla körlektioner alla körkort grejer hamna på ungefär 80 tusen. Denna vecka har jag tat semester dagar på grund av att jag trodde att de kommer boka mig till uppkörningen för andra gången, grät som bara den.. är ensamstående mamma o kämpat så men nej idag sa de att jag skulle behöva 10 till. När jag kuggade på min uppkörning så fick jag dåliga 5 punkter den sista råden var bara röd de andra var gröna mest då var jag nervös.. jag har inte mycket o träna känner mig redo även om jag tycker så, så får jag ta några körlektioner till men sen kommer det bli värt. Jag har känt oxå så där idag ska jag ge upp och grät på väg hem fattar ingenting. Men sen tänker jag vadå när jag kommit så långt ska jag bara slänga pengarna så där o fortsätta betala lånet för ingenting. Man ska tänka på hur långt man har kommit om man tänker hur det var i början när man körde och hur man har det nu. Vi är snart där. Tar man paus är ingen bra ide +heller o då menar jag någon månad eller år som flera har gjort för då känns som man nästan precis har börjat. Lycka till t mig o alla er där ute ge aldrig upp.
Körde upp i Lund 2018-04-27 10:24 ! Citera #
Jag förstår att det är jobbigt att inte klara det. Själv misslyckades jag totalt första gången (generellt för att jag var så nervös), men körde upp andra gången och det gick hur bra som helst. Jag köpte också ett slags piller från butiken Life (helt naturligt osv so dont worry) som heter Cool Down, med typ te-extrakt osv i, och det hjälpte verkligen till att slappna av och inte vara fullt så nervös. (Even though man såklart fortfarande är nervös, går nog inte att komma ifrån det)

SÅ bara fortsätt kämpa och försök att tänka bort den människan som sitter bredvid dig, och kör som du brukar. Rätt som det är så har du körkort!! Och då lovar jag att det är sååå värt allt skit!
Gäst 2022-10-08 21:14 ! Citera #
Kommer hamna i samma sits och har redan bränt sjukt m ycket pengar på trafikskolor, säger inte alls som alla andra. GE UPP. Vi borde dock bägge två vara arga på svinen som bedriver körskolor för VARFÖR I HELVETE säger de inte redan i början att ”du det här kommer bli förbannat dyrt”, de ser såklart det direkt.

Jo vissa får aldrig körkort eller har extremt svårt, så sluta säg att alla fixare allting om de bara tääääänker poooositivt. För det är förbannad skitsnack.
Timholt 2022-11-15 20:36 ! Citera #
Hej
Vet hur det känns. Då är jag gubbe på 42 år vaken från 0500-0600 och dessvärre är majoriteten av körlektioner på eftermiddagen och då är man sleten... Mitt problem är att teorin funkar vet var jag skall vara i körfälten m.m. Men trots detta så skiter det sig...är uppe på 40 lektioner x 60-80 minuter... Körskolan tycker synd om mig så jag slipper betala tillägget på kvällar och helger... hahah måste älska dem och positivt är att man har pengar att lägga på det...
Gäst 2022-12-17 16:44 ! Citera #
Ni behöver en attitydförändring/tänka mer intelligent när ni kör.
Man kan vara självkritisk ur ett logiskt perspektiv. Fråga dig själv
”Om jag gör det, vad händer då?”

Koppla bort allt som har med känslor att göra i trafiken tills det sitter.
Även om du inte har råd med lektioner just nu, så kan du fortsätta och hålla hjärnan aktiv med
att repetera momenten som du redan tränat på, och teorin.
Finns tusentals med frågor på nätet. Använd google maps street views, klicka er fram och låtsas som om ni satt i en bil, och så tänker ni efter i vad som händer i korsningar.
Ta cykeln, ut och cyckla på stan, cykeln räknas som ett fordon och ska således följa samma trafikregler som bilister.
Den tiden jag inte satt i en bil eller hemma, så körde jag e-scooter och låtsades som om jag satt i en bil och tänkte på
lagar och regler, skyltar m.m.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
9
I går 19:40
3
I går 17:43
2
2024-03-17 23:16
2
2024-03-17 19:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov