Start > Körkortsforum > Jag har tagit 70-80 körlektion…

Jag har tagit 70-80 körlektioner...

Gäst 2015-03-19 09:36 ! Citera #
Ja, låt er chockas av rubriken...
jag har gråtit från och till i tre dagar nu sedan jag fick icke-godkänt på mitt förarprov. Kan inte fatta att jag lagt ner så mycket tid och pengar på det här. Jag känner mig verkligen helt värdelös och skäms jättemycket över hur kass jag är. Vet inte vad jag ska göra längre. Antingen måste jag ta fler körlektioner (vilket jag INTE har råd med) för att få köra med trafikskolebilen jag är van med vid uppkörningen (annars vill min trafiklärare inte boka uppkörning åt mig) eller så bokar jag själv och får köra med trafikverkets bil...
blir helt förkrossad när man läser på nätet om alla som lyckats ta körkortet efter max 25 lektioner...
det känns som att jag borde gett upp för längesen. Jag hade mycket hellre åkt buss resten av livet och sparat alla de här pengarna. Fyfan jag tänker på detta nästan dygnet runt, gråter så fort jag börjar tänka på det och hatar mig själv. Självförtroendet är verkligen i botten
maxxi 2015-03-19 17:45 ! Citera #
Åhh vad tråkigt att höra sånt här :o GE INTE UPP !!! träna på de saker du kuggat på och gör om. Min morbror hade ett körkort från ett annat land och var ändå tvungen att kör upp och han kuggade 3 gånger innan han fick sitt körkort så det gäller att inte tappa hoppet :)
LinaLi 2015-03-26 11:56 ! Citera #
Vad var det du kuggade på för moment? Jag tyckte och att köra bil var apsvårt!
Gäst 2015-04-15 07:45 ! Citera #
Du, alla kan göra bort sig under uppkörningen, även de från trafikskolan, boka ett nytt prov om du var nära på att greja det, vilket du rimligtvis bör vara efter så många lektioner. Jag tror på dig!
Gäst 2015-04-15 07:46 ! Citera #
Dessutom ska du inte vara rädd för att köra med trafikverkets bilar, de är väldigt körvänliga och tunga.
Gäst 2015-04-22 11:02 ! Citera #
Jag var inte ens nära att klara det. Instruktörens enda positiva kommentar var ”du har POTENTIAL”. Inte riktigt det man vill höra efter alla dessa pengar. Nu har jag kört upp igen, efter flera veckors övningskörande hemma, men fortfarande gick det urdåligt. Än en gång gråter jag och hatar mig själv för att jag kör så jävla dåligt. Jag lägger ner nu. Kan inte fortsätta må så här dåligt över körkortet. :(
Gäst 2015-04-23 20:47 ! Citera #
Ge aldrig upp! Tro på dig själv för till slut kommer du att fixa det! :)
Gäst 2015-04-26 19:53 ! Citera #
Känner igen mig jättemycket, jag tog över 100 lektioner (hade dock inte möjlighet att köra hemma). Tycker att det är rätt dåligt av din körskola att inte vilja boka uppkörning när du redan har tagit så många lektioner... Om du verkligen inte har råd med fler lektioner tycker jag att du ska köra privat istället. Vad gäller självförtroendet så rekommenderar jag Michael Södermalms bok ”det sitter i huvudet”. Den hjälpte mig mycket och jag klarade faktiskt uppkörningen efter att jag läste den boken och ändrade min attityd.

Lycka till!
Förstår 2015-07-07 01:08 ! Citera #
Usch jag förstår verkligen hur du känner o känner igen mig så mycket, Kuggade för andra gången idag o har försökt tänka på annat sen dess men det är bara uppkörningen som snurrar i huvudet. Trodde aldrig man skulle bli så påverkad av detta o blir så galet bitter på Trafikverket o deras ”regler”, och man börjar ju undra om man nånsin kommer klara det när man hör historier om folk som haft körkort o kört i över 15 år i andra länder o kuggas flera gånger här?! Det är självklart bra att reglerna är hårda men nån måtta får det väl ändå vara? Mina lärare tyckte absolut att jag var redo för uppkörning, båda gångerna, men jag blir så gjort nervös så ändå kuggar jag...tanken på vad jag kunnat gjort för de där 40+ tusen kronorna istället känns ju också lagom kul...
Men tänkte i alla fall inte ge upp, än, :) så det hoppas jag att du inte heller gör, tro på dig själv o var inte heller rädd för att byta körskola om du inte är nöjd, eller boka prov med Trafikverkets bil. Du är inte ensam i att tycka det är skitsvårt att inte bli för nervös och lyckas m uppkörningen!!!
Bode 2017-10-25 17:34 ! Citera #
maxxi 2015-03-19
Åhh vad tråkigt att höra sånt här :o GE INTE UPP !!! träna på de saker du kuggat på och gör om. Min morbror hade ett körkort från ett annat land och var ändå tvungen att kör upp och han kuggade 3 gånger innan han fick sitt körkort så det gäller att inte tappa hoppet :)
Haha Ge inte upp, du ska vara jävligt glad att du har pengar till ett körkort, fattar du hur svårt det är att få ihop ens 10 000 utan inkomst? speciellt när man behöver ett körkort för att fa tag i inkomst, jättekul jag ser ju inte alls något problem i det.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
9
I går 19:40
3
I går 17:43
2
2024-03-17 23:16
2
2024-03-17 19:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov