Start > Körkortsforum > Uppvisa en rutinmässig manövre…

Uppvisa en rutinmässig manövrering?

Ssk 2019-10-24 20:04 ! Citera #
O ja har kört bil i 20 år dem vill bara hitta
Fel på en minsta lilla
Gäst 2019-10-24 20:43 ! Citera #
Ssk 2019-10-24
Kugga idag kom inte säg att vi har inte med körkort att göra dem som jobbar i Trafikverket e kända på att kugga folk det står i tidningar allt handlar om pengar suga på folks pengar
Och ändå så är det inga som helst problem för en stor del av alla som tar körkort, som alltså tar teorin och uppkörningen på första.

Konstigt va?

Du tror du är så jävla bra, och därför misslyckas du, för du fattar inte att det finns brister i din körning.
Nere 2019-10-27 13:49 ! Citera #
Ssk håller med dig 100%
Tina 2019-11-08 23:44 ! Citera #
Ssk 2019-10-24
O ja har kört bil i 20 år dem vill bara hitta
Fel på en minsta lilla
Jag förstår din känsla. Jag har också kört i 10 år i mitt hemland, varje dag i mkt aggressiv trafik, inga trafikolyckor eller böter. Körde med trafikskola på Hisingen för att träna ett svenskt körsätt med rondeller och farthinder var 100 meter :D Kuggad pga rutinmässig manövrering. 10 år vid ratten är väl för lite för att lära sig manövrera, va :?

Ge inte upp, vi klarar det någon gång ;)
Pp 2021-02-23 11:39 ! Citera #
Jag förstår dig!
Det kostar varje minuten i trafik skolor men de också betalar mycket skatt plus personals månads lön och andra tunga avgifter.
Äntligen politiker måste tänka på detta anrs det finns risk att många bli arbetslösa och ledsen men psykiska skador på köpet från trafik skolor.
Regeringen måste stå för altt bekostnaden tycker jag men jag respekt för andra människor åsikter också!
H 2023-03-28 00:36 ! Citera #
Kuggat idag på grund av rutinmässig manövrering. det är rätt att utbilda trafiksäkra förare och minska antal svåra trafikolyckor i svenska vägtrafik.

men de dyra lektioner på trafikskolan är absolut inte rätt. vem vill betalar 750 kr för en timma? jag och många andra som inte har möjlighet att köra privat tvungen att betalar de dyra lektioner för att får ett körkort.

tidigare har vi många privata trafiklärare som också kallades för svart trafikskolan, de kostar vanligtvis 300-350 kr per timmar och visat sig starkt konkurrens mot de ”lagliga ” trafikskolan, Svarta körskolor har orsakat en hel del sociala problem, men om inte priset på trafikskolan är så dyrt kommer de svarta körskolor inte att existera.

Efter ett flertal åtgärder för två år sedan har privat trafiklärare blivit ganska sällsynta. Trafikskolan är glada att deras inkomster har ökat avsevärt. Skatteverket är nöjda, de har fått in mycket mer skatter. Vi då , vi som behöver gå i trafikskolan och köper de dyra lektionerna , är dem enda offren.

hittills har jag kört 69 lektioner och uppkörning 3 gånger, två av de kuggad av rutinmässig manövrering, så klart behöver jag köper mer lektioner men hur mycket ytterligare lektioner behöver jag, 5 ?10?15? 20? 25? 30? de höga kostnaderna gör mig väldigt ont.

Jag har sett flera kommentar här som berättat att de övningsköra nästa varje dag hemma hos nog av deras familjen, väldigt lyxigt, jag är avundsjuk och kraftlös samtidigt. de kan övningsköra 20+ timmar per månad vilken motsvara mig tiotusentals kronor hos trafikskolan.

Tänk ge upp på flera gånger, första gången när kostnaden har överstigit min budget på 30 000 kronor, då fölls jag in i en spelmentalitet. att jag har redan spenderat så mycket pengar, ger jag upp kommer den tidigare investeringen förgäves.

då lägg jag extra utgifterna upprepade gång på gång tills idag, och blivit tveksam efter varje misslyckandes körprov. Jag vill fortsätta för att körkortet ligger framför mig lite längre fram, men efter har gått några ytterligare steg framåt upptäck jag att det fortfarande inte räcker, de kräver mer, mer tid och mer pengar.
Jonte 2023-03-28 08:31 ! Citera #
H 2023-03-28
Kuggat idag på grund av rutinmässig manövrering. det är rätt att utbilda trafiksäkra förare och minska antal svåra trafikolyckor i svenska vägtrafik.

men de dyra lektioner på trafikskolan är absolut inte rätt. vem vill betalar 750 kr för en timma? jag och många andra som inte har möjlighet att köra privat tvungen att betalar de dyra lektioner för att får ett körkort.

tidigare har vi många privata trafiklärare som också kallades för svart trafikskolan, de kostar vanligtvis 300-350 kr per timmar och visat sig starkt konkurrens mot de ”lagliga ” trafikskolan, Svarta körskolor har orsakat en hel del sociala problem, men om inte priset på trafikskolan är så dyrt kommer de svarta körskolor inte att existera.

Efter ett flertal åtgärder för två år sedan har privat trafiklärare blivit ganska sällsynta. Trafikskolan är glada att deras inkomster har ökat avsevärt. Skatteverket är nöjda, de har fått in mycket mer skatter. Vi då , vi som behöver gå i trafikskolan och köper de dyra lektionerna , är dem enda offren.

hittills har jag kört 69 lektioner och uppkörning 3 gånger, två av de kuggad av rutinmässig manövrering, så klart behöver jag köper mer lektioner men hur mycket ytterligare lektioner behöver jag, 5 ?10?15? 20? 25? 30? de höga kostnaderna gör mig väldigt ont.

Jag har sett flera kommentar här som berättat att de övningsköra nästa varje dag hemma hos nog av deras familjen, väldigt lyxigt, jag är avundsjuk och kraftlös samtidigt. de kan övningsköra 20+ timmar per månad vilken motsvara mig tiotusentals kronor hos trafikskolan.

Tänk ge upp på flera gånger, första gången när kostnaden har överstigit min budget på 30 000 kronor, då fölls jag in i en spelmentalitet. att jag har redan spenderat så mycket pengar, ger jag upp kommer den tidigare investeringen förgäves.

då lägg jag extra utgifterna upprepade gång på gång tills idag, och blivit tveksam efter varje misslyckandes körprov. Jag vill fortsätta för att körkortet ligger framför mig lite längre fram, men efter har gått några ytterligare steg framåt upptäck jag att det fortfarande inte räcker, de kräver mer, mer tid och mer pengar.
Om du fåglar på det momentet låna en kompis bil. Och utan att stoppa i nyckeln visualisera att du kör bilen fast du står still. Sedan följer du bara en gata eller område och låtsas att du kör men trycker pedaler och blinkers.

Funkade för mig.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest