Start > Körkortsforum > Uppvisa en rutinmässig manövre…

Uppvisa en rutinmässig manövrering?

Gäst 2014-10-12 20:55 ! Citera #
Vad menas med ’’Uppvisa en rutinmässig manövrering’’?
Prövis 2014-10-13 20:33 ! Citera #
Det betyder att du ska kunna manövrera bilen lite ”automatiskt”. Du ska alltså inte behöva ägna alltför mycket energi och uppmärksamhet på den tekniska biten utan istället kunna fokusera på det som är runt omkring.
Hi 2019-05-28 17:14 ! Citera #
För att manövrera bilen automatisk behöver man erfarenhet som kommer med tiden, ju mer man kör destå bättre blir man på manövrering. Det är dumt tycker jag kräva rutinmässig manövrering och kugga personer på så sätt :?
Gäst 2019-05-29 12:35 ! Citera #
Hi 2019-05-28
För att manövrera bilen automatisk behöver man erfarenhet som kommer med tiden, ju mer man kör destå bättre blir man på manövrering. Det är dumt tycker jag kräva rutinmässig manövrering och kugga personer på så sätt :?
Vad är det för dumt med det?
Sitter du och tänker på annat när du ska manövrera bilen så tappar du fokus på det som händer runt omkring dig.
Vilket i sin tur kan leda till olyckor... Och tycker du det är dumt att man kuggas på det, ja du ska nog vänta med att ta ditt körkort tills du förstår vad riskerna innebär..
Albin 2019-06-19 11:41 ! Citera #
Jag har gjort uppkörningen men kuggade på grund av uppvisa rutinmässig manövrering. jag kollar ju runt omkring mig medans jag manövrerade bilen endå så får jag underkänt. sen hade jag brist på gatukorsning det fattar jag inte vrf jag fick det ingen bil kom från höger så jag körde bara rak fram jag kollade dock på höger sida om det skulle komma bilar men det kom inte och jag endå blir underkänt på skiten fattar inte vrf?
Börje KUGG 2019-07-03 03:27 ! Citera #
Du körde antagligen med alldeles för hög fart så att du inte kan stanna säkert och fullfölja väjningsplikten.
Meet 2019-07-18 14:11 ! Citera #
:x jag tycker det är inte okej att ni har så stor krav som erfarenhet om oss som ä helt nytt på trafiken. Det Bode vara lite enklare för oss som. Ny körare. Jag fick icke godkänt p.g.a rutinmässiga manövrering. Ni Bode förstår att vi inte har erfarenhet utan vi Få erfarenhet småningom när vi köra bil i flera år. Man kan i te lära sig på antal månader så klart alla blir stressat när det ä prov med 10 spegel och 10 ögon som kola på mig under körningen.hur har ni lärt är? När du /ni själv var i mammas magen kunde du köra bil??
Gäst 2019-07-19 08:53 ! Citera #
Meet 2019-07-18
:x jag tycker det är inte okej att ni har så stor krav som erfarenhet om oss som ä helt nytt på trafiken. Det Bode vara lite enklare för oss som. Ny körare. Jag fick icke godkänt p.g.a rutinmässiga manövrering. Ni Bode förstår att vi inte har erfarenhet utan vi Få erfarenhet småningom när vi köra bil i flera år. Man kan i te lära sig på antal månader så klart alla blir stressat när det ä prov med 10 spegel och 10 ögon som kola på mig under körningen.hur har ni lärt är? När du /ni själv var i mammas magen kunde du köra bil??
Skitsnack....

Upvisa brister i manövrering.
Går förfan inte.....

Man måste kunna det tillräkligt bra.

Även tåla lite stress....

Med ditt resonemang skulle ett kvälls seminarum ge ett körkort....vilket de flesta fattar att det är helt galet ur tarfiksäkerhets tänk.

Sen när man har kortet så kommer erfarenheten med milen.


Det är därför du måste övningsköra mer och gröna skylten där bak....

Inge mer med det.
Gäst 2019-07-19 12:08 ! Citera #
Meet 2019-07-18
:x jag tycker det är inte okej att ni har så stor krav som erfarenhet om oss som ä helt nytt på trafiken. Det Bode vara lite enklare för oss som. Ny körare. Jag fick icke godkänt p.g.a rutinmässiga manövrering. Ni Bode förstår att vi inte har erfarenhet utan vi Få erfarenhet småningom när vi köra bil i flera år. Man kan i te lära sig på antal månader så klart alla blir stressat när det ä prov med 10 spegel och 10 ögon som kola på mig under körningen.hur har ni lärt är? När du /ni själv var i mammas magen kunde du köra bil??
Om du inte ens har lärt dig att manövrera bilen på rätt sätt så har du inte i trafiken att göra, för då är du en trafikfara som inte vet hur du ska agera eller svänga när det uppstår en eventuell farlig situation..Punkt slut!

Öva mer innan nästa uppkörning så ska du se att det går bättre!
Ssk 2019-10-24 20:02 ! Citera #
Kugga idag kom inte säg att vi har inte med körkort att göra dem som jobbar i Trafikverket e kända på att kugga folk det står i tidningar allt handlar om pengar suga på folks pengar

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
25
I dag 21:07
4
I dag 21:07
1
I dag 19:43
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov