Varför får man inte ha högklackat vid övningskörning?
Du kan bli dömd för vårdslöshet i trafik om du kör med olämpliga skor eller pratar för mycket i mobil etc...
Det är upp till länsman att bedömma
Jag skulle inte rekommendera att ha högklackat då det kan bli svårare att byta pedal.
Hur kort är du? JAg är ca 156 o jag når fram OM jag justerar sätet.Högaskor, skulle jag däremot ALDRIG köra med.
Jag kan ha fel men jag tror faktiskt det är olagligt att köra med högklackat, tofflor sandaler eller liknande. Tror det klassas som vårdslöshet i traffik.
Skönast är ju att köra med platta skor och mer säkrare. Kan bli lite bökigt med klackskor på pedalerna
Börja med bekväma skor t.ex gympadojor, när du blir van bilförare kan du köra med högklackat, det kan va lite trixigt i början men du vänjer dig snart. Har precis tagit en tur med ett par pumps med 11 cm stilettklackar, inga problem. Lycka till!
Skönast är väl ändå att ta av sig skorna och köra bil utan skor om man tex ska köra flera timmar. Har provat under en körning och det var riktigt bekvämt!
Hur kommer man ens fram till idén att om man inte når pedalerna så ska man ha högklackade skor? Det finns väl en anledning till att sätet kan justeras?!
Skönast är väl ändå att ta av sig skorna och köra bil utan skor om man tex ska köra flera timmar. Har provat under en körning och det var riktigt bekvämt!
Haha samma här
speciellt när man har farthållare <3
Om man är kort så man inte når pedalerna ordentligt så får man säga till på uppkörningen innan så byter dom ut till längre. Dock måste du säga någon dag innan.
Senaste foruminläggen
Rubrik