Start > Körkortsforum > Min uppkörning Farsta

Min uppkörning Farsta

Språk 2017-01-16 17:38 ! Citera #
Det heter inspektör, inte instruktör. De ska inspektera din körning, inte instruera dig hur du kör.
Jugge 2017-01-16 18:21 ! Citera #
Tack för rättelse, skönt att lära sig något nytt.
Jugge 2017-01-16 18:23 ! Citera #
Tror ditt svar är felaktigt.
Willw 2017-10-11 11:31 ! Citera #
Körde upp i Farsta, kuggade! Hade en kvinnlig inspektör. Fick parkera vid en lutning, vilket var hur svårt som helst. Åkte till en järnvägs område, fick motorstopp och släppe förbi en bil vilket man inte skulle ha gjort.
Gäst 2017-10-11 12:42 ! Citera #
Willw 2017-10-11
Körde upp i Farsta, kuggade! Hade en kvinnlig inspektör. Fick parkera vid en lutning, vilket var hur svårt som helst. Åkte till en järnvägs område, fick motorstopp och släppe förbi en bil vilket man inte skulle ha gjort.
Förstår att du blev kuggad eftersom du kuggade på moment som man ska kunna när man kommer till en uppkörning.
Att parkera är hur lätt som helst, och nej, man ska inte släppa förbi en annan bil vid en järnvägsövergång om man absolut inte måste..
C 2018-06-12 19:47 ! Citera #
Jag körde upp i Farsta idag & lyckades på första försöket. Har tagit nästan 40 körlektioner på körskola (kör automat). Jag hade kört föera gånger i Farsta innan & det är mitt absolut bästa tips!!

1. Åk till Trafikverket i Farsta, öva på att parkera på deras parkering, åk därifrån och kör mot: Husdinge/ Länna, Nynäshamn, Skogås, Haninge, Tyresö
& sen skarpnäck. Öva på vänstrrsväng vid landsväg (man kan vända vid kastellet)

2. Öva parkering vid Hemköp i Farsta

3. Åk mot Hökarängen. Där finns en farlig järnvägsövergång. Tänk på att inte åka över spåret om det är mer än 2 bilae framför dig. Då kan du fastna på spåret. Stäng av motorn (ecodriving) om du ska stanna vid bommen & tänk på väjningsplikten om du ska till vänster sen.

4. Kör runt i Gamla enskede.30-vägar, villor o skymd sikt

5. Öva på att vända vid lämpliga ställen. Rondeller, återvändsgränder, u-sväng, backa runt hörn

6. Kör runt i området timmen innan din uppkörning så du är varm i kläderna!

7. Om du ska använda Trafikverkets bil så är ett tips att låna/hyra en sån bil innan så du vet hur den känns att köra och ser ut invändigt:)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov