Start > Körkortsforum > Nu skiter jag i det här med kö…

Nu skiter jag i det här med körkort!

Gäst 2015-03-10 14:43 ! Citera #
Gäst


Nej, alla kan inte ta körkort. Finns forkning på det.


Finns inget medicinskt- och/eller funktionshinder som avgör körkortet tror jag inte det är någon omöjlighet att de allra flesta kan ta körkort. Det kanske krävs 10 års övningskörning men i slutändan tror jag att de klarar det. Jag tror de flesta ger upp efter ett tag och ger man upp så klara man ju såklart inte att få kortet!
morsan 2015-04-14 12:10 ! Citera #
Jag kört med en trafikskola och tagit mer än 15 lektioner, kört privat, kände mig inte redo och lagt av efter båda riskutbildningarna.
Mitt körkortstillstånd gick till sin slut och då tänkte jag f.n jag måste få tag på körkort så fort som möjligt. Så jag gick till en annan TS som hade intensiv, tagit 18 lektioner där men var sjuk jämt så det hela blev inte intensivt till slut.
8-) I veckan ska jag göra teoriprov, känner mig fortfarande inte redo men jag testar i alla fall. :D
Det värsta är att jag kan köre nästan felfri och lugnt, men så fort jag gör något fel blir jag stressad, gör ett till fel etc. Trots att mina många tusenkronor på körlektioner.
Gäst 2015-04-14 21:15 ! Citera #
morsan
Jag kört med en trafikskola och tagit mer än 15 lektioner, kört privat, kände mig inte redo och lagt av efter båda riskutbildningarna.
Mitt körkortstillstånd gick till sin slut och då tänkte jag f.n jag måste få tag på körkort så fort som möjligt. Så jag gick till en annan TS som hade intensiv, tagit 18 lektioner där men var sjuk jämt så det hela blev inte intensivt till slut.
8-) I veckan ska jag göra teoriprov, känner mig fortfarande inte redo men jag testar i alla fall. :D
Det värsta är att jag kan köre nästan felfri och lugnt, men så fort jag gör något fel blir jag stressad, gör ett till fel etc. Trots att mina många tusenkronor på körlektioner.


Om du inte känner dig redo att skriva provet så är det väl bara dumt att slänga bort ännu mer pengar i onödan?
Det folk som håller på att chansa som gör att det är så himla lång väntetid, har man pluggat ordentligt så klarar provet på första försöket, för så himla svårt är det faktiskt inte :lol:
Gäst 2015-04-15 07:03 ! Citera #
Du kan kugga för skitsaker, själv kuggade jag vid parkering. Har kört länge så tänkte inte ens på att jag hade för lite marginal till bilen brevid mig, inspektören tyckte jag riskerade parkeringskada, vilket han förvisso har rätt i, men känns snopet att kugga för det - jag hade god koll på hur nära jag var och körde långsamt, men det var en onödig risk. Så han gjorde väl rätt i att kugga mig.

Bara försöka igen. Det man kan göra om man kuggar flera gånger är att boka in sig på ett ställe där det är högre sannolikhet att man klarar det. Kör du upp i farsta där under 50% klarar det så får man räkna med att något kan gå fel när man kör upp.
Totte 2023-09-30 09:21 ! Citera #
Fan va omoget att komma med så dumma kommentarer. Istället för uppmuntran som gör en stärkt eller en viss förståelse så går ni till mobbing. Skämns. Har du bestämt dig att inte ta körkort så hoppas jag du tänker om. Du är där snart. Övertygad alla kan ta. :D :cry: :x :x ni som inte har något viktigt att säga eller skriva typ råd mm. Skämns på er sluta mobba och börja titta inåt då kanske ni lär er något och kan gå framåt och utvecklas i positiv riktning

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov