Start > Körkortsforum > Nu skiter jag i det här med kö…

Nu skiter jag i det här med körkort!

Jjj 2014-06-17 21:13 ! Citera #
Ett års övningskörande hemma med tre olika bilar.
15 lektioner på en bilskola.
10 lektioner på en annan bilskola.
Liten uppkörning på bilskola.
30 000 kr senare MINST
Och tre missade uppkörningar på bara småsaker.
Me to 2014-06-17 21:28 ! Citera #
Ja med. Tre trafikskolor sagt att jag klarar uppkörning och tre gånger har ja missat.
Sista trafikskolan fatta inte varför jag inte fick kortet.....så jag ger upp nu. Har köpt ny cool cykel
Gäst 2014-06-20 15:19 ! Citera #
Jag verkligen uppskattar alla dina försök att ta körkort, men inte att du ger upp...
Det är bara inse att du måste ta till en speciell taktik ...Du ligger ändå nära körkort, bara inse det själv.
Linus 2014-07-02 14:16 ! Citera #
Jjj
Ett års övningskörande hemma med tre olika bilar.
15 lektioner på en bilskola.
10 lektioner på en annan bilskola.
Liten uppkörning på bilskola.
30 000 kr senare MINST
Och tre missade uppkörningar på bara småsaker.


Kan man få fråga vad för småsaker som du blev kuggad?
Linus 2014-07-04 10:23 ! Citera #
Jjj
Ett års övningskörande hemma med tre olika bilar.
15 lektioner på en bilskola.
10 lektioner på en annan bilskola.
Liten uppkörning på bilskola.
30 000 kr senare MINST
Och tre missade uppkörningar på bara småsaker.


I och med du informerar inte att vad för fel som du gjorde så vill jag tipsa dig lite ändå, för att du är som mig fast jag har övningskört 10 år... När man är så van med bilen så glömmer man grunden, jag kan säga så att under min uppkörningen, jag känner mig som nybörjare och det ska man känna sig. Vad jag menar det där med glömma grunden är typ: vid 30s väg kör 30, vid 50s väg kör 50, vid 70s väg kör 70, rör din huvud vid: korningen, accelerationsfältet, vänster/höger sväng, titta backspegeln vid inbromsningen då menar jag vid alla inbromsningarna, titta backspegeln 3-5sekunder vid raka vägen också, gärna rör lite huvudet uppåt när du kollar. Kör försiktig! Man ska titta mycket, vara verkligen bered på stanna vid: Trafikljuset, övergångstället, busstation med buss väntande, högerregler. Placering av vägen, tillhöger sidan nära linje hela tiden om vägen tillåter (Om vägkant inte är halt). Inspektörerna tittar på hur medveten du är på vägen, hur bra koll du har under trafiken och är du en risk för de andra i trafiken? Det fördelen som vi som övningskört 1-10 år är: Vi automatiserar bilen tekniskt bättre än nybörjare, dvs. växla växel ner och upp, medveten placeringen av bilen, van med bilen snabbt, ingen motorstopp, parkerar bättre. Det var allt, Man ska inte tror att man har övningskört så länge så att det är inga problem, helt fel där. Du ska tänka att du är en nybörjare, då kör du mer försiktig och mer medveten.

Lycka till.
PS: Sen när du klarar provet hoppas jag också att man ska fortsätta vara risk medveten, inte köra för fort, under min övningskörning så är det många, nästa 95% bilar omkör mig och jag höll hastigheten. Ni som kör om... Ni är idioter som tror att ni är bättre, det ni gör är INTE uppskattad! Ni ska fan få prickar för det så att ni tar om eran körkort att lära sig grunden igen!!
Jerker 2015-01-05 20:27 ! Citera #
Åk till Mora på intensivkurs lätt att köra
Gäst 2015-01-09 11:07 ! Citera #
Alla kan inte, och ska inte, ha körkort. Så är det bara.
Gäst 2015-01-26 11:07 ! Citera #
Ha ha , ingen ide att försöka mera, åk taxi istället . pucko --- :lol:
Gäst 2015-01-26 23:38 ! Citera #
Skitsnack i inläggen ovanför! Det är så onödigt och omoget att skriva sådär. Klart alla kan ta körkort, men alla behöver olika länge för att lära dig och lyckas! Oavsett om man behöver 1-50 körlektioner kan man bli en säker förare, i sin egen takt. Man ska aldrig ge upp om man fortfarande har viljan.
dinodipp 2015-03-06 14:11 ! Citera #
Vet inte om alla kan ta körkort men jag tror dom flesta kan det.
Jag övningskörde med min sambo i ca 2 år, säg typ (100 timmar kanske?) sedan tog jag totalt 28 singel lektioner. Körde upp två gånger och klarade det.

Det är roligt att folk verkar ta ära i att det skall gå fort att ta körkortet. Själv vill jag vara en bra och säker bilförare innan jag tar körkortet.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I dag 22:20
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest