Start > Körkortsforum > Kaffe, musik, annat?

Kaffe, musik, annat?

Filip5 2010-06-02 14:41 ! Citera #
Fia
Min körskolelärare säger att man blir lugn av att hångla och kör bättre då. Så han vill att vi ska göra det innan vi kör, kan det verkligen stämma?
Fia



Hahahahha XD
Carlnord 2010-06-12 16:25 ! Citera #
Personligen tror jag att kaffe, inte något adrenalinbyggande heller förresten kan vara helt bra för en längre bilkörning, detta då det som det redan har påpekats gör att man senare blir trött och okoncentrerad. Det här ska man ju då även undvika vid långkörningar. Enligt alla utbildningsböcker så är det ju enda som hjälper en att vara koncentrerad och pigg en längre stund är att man är ordentligt utvilad, dvs ha sovit en kortare stund:). Fast själv så kan jag nog hålla med om att musik kan pigga upp, iaf psykologiskt ;)
Johan_08 2010-06-15 01:24 ! Citera #
Att det fungerar för dig är bra, men det är väldigt individuellt.
En person kan tappa koncentrationen utav kaffe, musik och liknande medans den andra känner sig lugnare.
yri 2010-06-27 11:51 ! Citera #
Under körlektioner på trafikskolan där jag kör varierar detta från lärare till lärare om radion är på eller ej. Jag personligen känner mig mer fokuserad och lugn om radio är på, men jag kan även förstå att den kan vara ett stort störmoment. Att kaffe skulle höja koncentrationen tror jag absolut på men... detta varar ju inte förevigt tyvärr..

Så kaffe eller inte kaffe, radio eller inte radio .. det är nog i högsta grad personligt

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 23:52
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov