Start > Körkortsforum > Uppkörning på lördag i västerå…

Uppkörning på lördag i västerås. hlälp!!!

yazz0524 2014-05-11 19:01 ! Citera #
Hej!! kan du berätta hur gick det till? jag är super nyfiken eftersom jag håller på.. bara är tveksam om jag ska boka tid snart eller ej... brukar de berätta vad ska du göra? eller vart ska du? eller bara säger typ vill åka till hälla ? (västerås). tack för ditt svar :)
jap 2014-05-16 14:51 ! Citera #
mike

Hej Henri
Jag har kuggat. Bilen var det inget problem på. Körde trafikskolans bil. Körde fint inom stadskörning och villa villaområde, högerregel, backa runt gatuhörn, ansökning allt det där gick bra. Inspektören tyckte att påfarten i motorvägen var mindre bra men inget som jag skulle kugga på men däremot avfarten var katastrofal även jag märkte det. Hon var tvungen att styra undan. Jag släppte gasen förtidigt men det berodde på avfarten som var klurig. På farten var från vallbyleden men avfarten var mot Stockholm till centrum. Där är det klurigt avfarten och påfarten har gemensam bana så man måste ta där. Jag tvekade och nådde nästan heldragna/spärr linjen så hon styrde och så vi tar nästa avfart mot malmberg där gjorde jag bra. Allting annat godkänt. Har bokat den 15:e. Är kl 14.45 lugn tid. Är bara peppad till nästa. Ska fokusera på motorväg. Wish me luck


Hej! Hur gick det? Har du klarat eller?
mike 2014-05-16 19:34 ! Citera #
Jaaaaaaaa. Andra försöket giltig. Klarade uppkörningen imorse. Körde kl 9 på, rekommenderar alla att köra up mellan kl 9-10. Mindre trafik och lugnt på vägarna. Fick göra säkerhetskontroll på styrservo och bromsarna. Sen körde vi lite runt. Motorväg, bak i gatuhörn. Mycket korsningar och rondeller. Det gäller att hålla lugnet. Gjorde sj två grova misstag. Men hade världens snällaste inspektör. Han gjorde min dag. Dessutom fick jag sommarjobb idag så jag njuter av det goda livet. Lycka till alla. Teorin klarade jag på första försöket 59. Im happy
jap 2014-05-18 19:23 ! Citera #
mike
Jaaaaaaaa. Andra försöket giltig. Klarade uppkörningen imorse. Körde kl 9 på, rekommenderar alla att köra up mellan kl 9-10. Mindre trafik och lugnt på vägarna. Fick göra säkerhetskontroll på styrservo och bromsarna. Sen körde vi lite runt. Motorväg, bak i gatuhörn. Mycket korsningar och rondeller. Det gäller att hålla lugnet. Gjorde sj två grova misstag. Men hade världens snällaste inspektör. Han gjorde min dag. Dessutom fick jag sommarjobb idag så jag njuter av det goda livet. Lycka till alla. Teorin klarade jag på första försöket 59. Im happy



stort grattis :) Kör försiktig hihih
Shabo 2017-12-13 17:23 ! Citera #
Kan man köra upp hos er för körkort ?
Gäst 2017-12-13 17:35 ! Citera #
Shabo 2017-12-13
Kan man köra upp hos er för körkort ?
Hos vem menar du?
Tasha 2018-11-29 17:56 ! Citera #
Hej,
Körde upp i Västerås idag, men kuggade tyvärr igen :(. Min första uppkörning var i maj då i Jakobsberg som var det området jag var van med visade dock brister i backning/parkering. Till dagens uppkörningen tränade jag på parkering/backning men fick inte parkera nåt.

Innan jag körde upp letade jag upp hjälpande tips och det som andra skrivit på här stämmer så vill bidra mef tips till er som ska köra upp speciellt i Västerås då. Jag fick köra upp med en Volkswagen Golf, en lätthanterligt bil men va försiktig med gasen. Fick inte göra någon säkerhetskontroll. Min biltur var motorväg mot Stockholm sedan mot Hälla.

Många vägar var 50 el 60, så håll hastigheten och ha en god avsökning, missade en farthinder på en 60 väg. Körde på tvåfilig väg, men d var svårt att se väglinjerna det hade snöat på vägarna plus om man inte är ovan med vägarna i Västerås och inte känner till de. Min instruktör var väldig trevlig och gav tydliga instruktioner, Per hette han. Men problemet låg hos mig. Jag hade gjort en paus på två månader och övningskörde bara dagen före eftersom jag ”bara”
kuggade i backning/parkering men det var fel strategi. Hade aldrig varit i Västerås, inte hunnit orientera runt där innan heller. Ett tips, innan uppkörningen, kör, kör o kör så mycket och ofta du kan innan du ska köra upp. Om du kör upp i en annan stad så åk dit innan och bli lite bekväm med området. Va lugn och tro på dig själv. Lycka till!
Elishwa 2020-12-08 19:07 ! Citera #
Kom till Aros trafikskolan i vestärås .
Gäst 2020-12-08 19:51 ! Citera #
Elishwa 2020-12-08
Kom till Aros trafikskolan i vestärås .
Varför svara på tråden två år efter senaste meddelande?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor