Start > Körkortsforum > Miljön

Miljön

Gäst 2009-07-26 13:45 ! Citera #
Jag tycker alltid det känns så dubbelt att köra bil och tänka eco driving. Om vi inte körde bil alls så skulle det inte vara så mycket problem med miljön. Jag vet att vårt samhälle är uppbyggt runt våra bilar men det känns ändå lurigt. Att övningsköra känns någ värst, för då har man inte heller något mål med körningen. Är det någon annan som känner som jag? :(
Gäst 2009-09-26 09:10 ! Citera #
Jo det kan kännas traggligt att bara sitta o köra runt i bilen, det tyckte jag med. Men övningskörningen är till för att man ska träna på grejer.. tex fickparkera, start i backe (vid parkering eller bara om man blir ståendes vid köbildning i rampliknande konstruktioner), parkeringshus mm. Sedan tycker jag att det roligaste är ju att man behöver ju inte alltid varje gång ha ett strikt schema från handledaren vad man ska göra. Ibland säger jag till innan att jag behöver köra hit eller dit, och lämna det här pappret eller köpa det här. Så jag förenar det med nöja, tex att när jag kör i stan så passar jag på att köpa det här då som jag behövde. :) Det är ju det som är det roliga i hela. Man får ju köra precis var man vill, bara skylten är på. Det är ju bara att man kör iväg som förare om man ska på en liten tripp eller minisemester. Dock är det ju rekomenderat att man tar paus minst en gång i timmen. Så då får ni turas om att köra om om målet ligger längre bort. ;) Någon annan som har tips på hur ni tycker om övningskörning? Tycker någon som jag, att det är en möjlighet och en bra grej att få köra bilen dit man vill? :P
Gäst 2009-10-06 19:44 ! Citera #
Ja det är ganska tråkigt att bara yra runt i nån timme . Men man kan ge egna uppdrag t.ex att köra till nån speciell plats. Kanske skulle vara roligare då.
andreas 2009-10-26 16:51 ! Citera #
Precis som du säger så är ju samhället uppbyggt runt våra bilar. Vi får helt enkelt göra det bästa av situationen tills biltillverkarna kommer med nya bilar utan någon påverkan på miljön. Kan hålla med om att planlöst övningskörande känns dumt.
angelicato 2010-04-20 21:29 ! Citera #
Även fast det känns som planlös körning, så jobbar man ju iaf på en sak medans man kör, just att köra mer miljövänligt. Annars håller jag med att det känns lite elakt mot naturen :)
Gäst 2010-05-11 22:38 ! Citera #
Det är klart att övningskörning drar mycket bensin och förstör för miljön men utan övningskörning så får du inget körkort..
// caroline

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov