Start > Körkortsforum > Så klarade jag teoriprovet!

Så klarade jag teoriprovet!

Gäst 2018-01-08 15:43 ! Citera #
Gäst 2018-01-08
Vad saknas? Tycker allt finns...
Klart du tycker det eftersom du inte har körkortsboken att jämföra med.
Men skaffa den och jämför så ska du se att det finns mängder med saker som inte står på denna sida :D
Gäst 2018-01-08 15:58 ! Citera #
Gäst 2018-01-08
Klart du tycker det eftersom du inte har körkortsboken att jämföra med.
Men skaffa den och jämför så ska du se att det finns mängder med saker som inte står på denna sida :D
Jag HAR Körkortsboken... Med tanke på ditt inlägg förväntar jag mig att stora saker fattas, typ att högerregeln inte finns med. Men inget sådant har jag sett. Förklara dig gärna.
Ardian 2019-02-17 18:04 ! Citera #
Hej,
Jag har gjort nu teoriprovet två gånger och båda gångerna kuggade med 45 rätt (gränsen för godkänt 52). Det som var intresant är att båda gångerna fick jag 45 vet, och resultaten var ju nästan samma på bägge.
Efter att jag kuggade andra gången så kom upp många funderingar i mitt huve då jag tänkte hur kan jag kugga när jag väl gjord många sådana teoritester online, och klarade de flesta med snitt över 90 %??? Kan tilläga att jag har ett annat körkort från ett annat EU-land, där klarade jag teorin på första försöket, och gränsen var att man skulle ha minst 90 % rätt av 100, men jag klarade på första försöket. Skillnaden mellan då och nu är att jag har ju tränat nu med bara de här frågorna, vilket tycker jag inte räcker. Ska inte fördjupa mig mer i de här men jag tycker i alla fall att man ska läsa någon teori körkortsbok i 2 eller 3 gånger om man vill klara det. Jag ska göra teorin så snart jag hittar någon ledigt tid nu så får jag se hur det går, men innan så skall jag läsa teoriboken 3 ggg.
Mitt tips är att kombinera teoriboken och onlinefrågor.

Hälsningar Ardian
Ardian 2019-02-17 18:06 ! Citera #
Gäst 2018-01-08
NEJ, det gör det inte, för denna sida täcker inte hela teorin, bara en del...
Denna sida är bara ett komplement till teoriläsningen...
Men du gör som du vill, men kom inte och klaga här sedan när du väl kuggar!
Hej,
Håller med dig till 100 procent.

/Ardian
Gäst 2019-02-17 20:07 ! Citera #
Ardian 2019-02-17
Hej,
Jag har gjort nu teoriprovet två gånger och båda gångerna kuggade med 45 rätt (gränsen för godkänt 52). Det som var intresant är att båda gångerna fick jag 45 vet, och resultaten var ju nästan samma på bägge.
Efter att jag kuggade andra gången så kom upp många funderingar i mitt huve då jag tänkte hur kan jag kugga när jag väl gjord många sådana teoritester online, och klarade de flesta med snitt över 90 %??? Kan tilläga att jag har ett annat körkort från ett annat EU-land, där klarade jag teorin på första försöket, och gränsen var att man skulle ha minst 90 % rätt av 100, men jag klarade på första försöket. Skillnaden mellan då och nu är att jag har ju tränat nu med bara de här frågorna, vilket tycker jag inte räcker. Ska inte fördjupa mig mer i de här men jag tycker i alla fall att man ska läsa någon teori körkortsbok i 2 eller 3 gånger om man vill klara det. Jag ska göra teorin så snart jag hittar någon ledigt tid nu så får jag se hur det går, men innan så skall jag läsa teoriboken 3 ggg.
Mitt tips är att kombinera teoriboken och onlinefrågor.

Hälsningar Ardian
Mm.. men NÄR fick du 90%? Jo, när du lärt dig frågorna utantill. Hur mycket fick du innan du lärt dig svaren utantill? 60-70%? Alltså samma som riktiga provet

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor