Start > Körkortsforum > Hur många rätt ska man ha på t…

Hur många rätt ska man ha på teorin?

Gäst 1 2017-06-12 15:44 ! Citera #
Okej, så här ligger det till om man nu inte fattar det...

När provet börjar så är det 70 frågor, men 5 frågor är testfrågor och räknas inte med i slutresultatet, vilka dom frågorna är får man inte veta, så man kan få 5 frågor borttagna som man har haft rätt på...

Men i slutändan så ska man ha minst 52 rätt av 65 frågor..Så med andra ord så får man ha hela 13 fel!!
Klarar man inte provet med en sådan pass stor marginal, ja då kanske man ska ta och läsa körkortsboken några gånger till, för provet är AS LÄTT om man bara har pluggat på lite :D
Laki 2017-06-16 14:00 ! Citera #
Hej allihopa.Vet någon vilka teoritester ska jag köpa och plygga för att klara teori prov.?
Gäst 2017-06-16 16:35 ! Citera #
Laki 2017-06-16
Hej allihopa.Vet någon vilka teoritester ska jag köpa och plygga för att klara teori prov.?
Du kan plugga all teori, för du ska kunna allt inom den teoretiska biten... Inte bara vissa kapitel...
Simon 2019-03-19 23:17 ! Citera #
Anledningen till att det stod underkänt var antagligen för att du inte gjorde Slutprovet på hemsidan/appen d.v.s hemsidans eller appens huvudprov.
I mitt fall är det så
Kelly 2019-03-20 15:20 ! Citera #
Fattar varför inte vissa tränar med elevcentralen , de är ju samma frågor hela tiden på teorin man lär ju sig knappast någonting då eftersom man minns svaren som är rätt så är de för Mig iaf
Dawit 2019-08-12 13:27 ! Citera #
Hur många rätt ska man ha för att få godkänd åt taxi teori prov för varje delar
tack
Dawit :)
Björn He 2019-08-12 20:35 ! Citera #
Provet består alltid av 70 frågor varav 65 är ”huvudfrågor” som ger poäng vid rätt svar, men man vet inte vilka frågor som är ”huvudfrågor”, det är ju hemligt av nån anledning. Men för att bli godkänd måste man få åtminstone 52 poäng av 65 möjliga (80 %). När man väl klarat teoriprovet så kan man inte göra om det, såvida man inte måste göra om det efter 2 månaders tid, och det är ju dyrt och onödigt att göra ett nytt teoriprov bara i syfte att försöka förbättra sitt resultat.

Fast man måste läsa Körkortsboken om och om igen ända tills man kan innehållet i Körkortsboken utantill INNAN man skriver teoriprov! Jag glömde läsa Körkortsboken innan jag åkte till teoriprovet, tänkte tyvärr inte på att man måste göra det, och kuggade främst p.g.a. det. Men jag lärde mig av mitt misstag och köpte en Körkortsbok och först efter att ha läst den ordentligt om och om igen, vilket tog 3-5 dagar, bokade jag in ett nytt prov och klarade det på andra försöket.

Jag fick 52 poäng när jag klarade det på andra försöket, vilket ju var precis på gränsen till godkänt. På första försöket fick jag bara 45 poäng.
Han 2020-12-26 03:33 ! Citera #
52

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo