Start > Körkortsforum > Hur många rätt ska man ha på t…

Hur många rätt ska man ha på teorin?

irena 2009-07-19 01:38 ! Citera #
Hur många rätt ska man ha på teorin? (Jag tycker att det bara ska finnas automatbilar.)
OscarEriksson 2009-08-24 20:35 ! Citera #
Hej Irena!

Varför tycker du att det bara ska finnas automat bilar? Förstår inte det resonemang.

Sen till ursprungsfrågan så är det 52 rätt på ditt https://korkortonline.se/teoritest/ för att få godkänt.

Mvh
Gäst 2009-09-07 18:50 ! Citera #
Helst ska man ha alla rätt för att man ska kunna reglerna, tänk på hur viktigt det är i trafiken att ingen gör fel.
Gäst 2009-09-27 18:23 ! Citera #
Teorin går på 70 frågor, av dessa är fem s.k slumpfrågor som inte räknas med i poängen. Alltså skall du få minst 52/65, men ju högre poäng desto bättre! =D
Gäst 2009-09-29 09:40 ! Citera #
Vad betyder slumpfrågor? Varför finns de?
verfen 2009-10-31 10:29 ! Citera #
52/65 rätt ska du ha för att bli godkänd!
Gäst 2009-11-07 18:48 ! Citera #
80% räcker
Pauline 2011-09-03 17:52 ! Citera #
MeShe
Teorin går på 70 frågor, av dessa är fem s.k slumpfrågor som inte räknas med i poängen. Alltså skall du få minst 52/65, men ju högre poäng desto bättre! =D


________________________________________________________________________________________________________________________

Jag gjorde precis ett prov online (me koder du får från din körskola) och på första försöket fick jag 62/70 rätt. Kändes asbra! Sen läste jag ’underkänd’... wtf? Blir lite förvirrad här. STR ska väl ändå ha rätt? Men min sambo säger samma som du... Snurrigt! :?
De vore ju awsome om jag klarat mig med så goda marginaler! Man vill ju gärna tro er som säger att de endast krävs 52 rätt... Men kan de va så jekliga att STR ändrat reglarna? :|
Insatt i ämnet 2011-09-03 19:45 ! Citera #
Pauline


________________________________________________________________________________________________________________________

Jag gjorde precis ett prov online (me koder du får från din körskola) och på första försöket fick jag 62/70 rätt. Kändes asbra! Sen läste jag ’underkänd’... wtf? Blir lite förvirrad här. STR ska väl ändå ha rätt? Men min sambo säger samma som du... Snurrigt! :?
De vore ju awsome om jag klarat mig med så goda marginaler! Man vill ju gärna tro er som säger att de endast krävs 52 rätt... Men kan de va så jekliga att STR ändrat reglarna? :|


1. Det är din lärare som sätter godkäntgränsen på onlinetesten (det står på resultatsidan och i statistiken). Kräver han/hon t.ex. 99 % online, blir du underkänd om du får 98 %.
2. STR är ett privat förbund som inte har något med riktiga provet att göra. Det är myndigheterna Transportstyrelsen och Trafikverket som bestämmer över det riktiga provet.
3. 52 rätt (80 %) räcker på det riktiga provet.
nisse 2011-09-04 18:53 ! Citera #
Que???

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo