Start > Körkortsforum > Hur studerade ni teoriprov?/På…

Hur studerade ni teoriprov?/På vilket sätt?

Alexander 2016-09-06 10:10 ! Citera #
Aja jag gjorde iaf en massa tester och frågor på mc-jakten.se då jag skrev upp till lätt mc, och jag kunde alla frågorna som var i boken och jag hade minst 80% rätt på alla frågor på nätet,men jag fick ändå 40 godkända på provet... Men jag fick ej se vilka svar som var korrekt på de jag kuggade. Så jag skulle vilja se om ni kan förklara hur man ska ta reda på det?
Gäst 2016-09-06 16:05 ! Citera #
Ta körkort appen
Frågorna här
Elevcentralen

Fick 58/65
Alexander 2016-09-07 06:21 ! Citera #
Elevcentraleb är väl bara till bil väl?
Annette 2017-08-19 08:15 ! Citera #
Först läste jag och gjorde alla frågor i en körkortsapp.
Läste sedan igenom körkortsboken.
Efter det, körkortsboken ytterligare en gång noggrant och gjorde anteckningar.
Studieboken läste jag och varvade med träning i trafiken. (Mycket faller på plats, när man förstår sammanhangen. Både teorin och praktiken).
Boken är inte alltid bra. Sök svar på andra ställen också. Fick en konstig fråga om Bruttovikt på provet. Svarsalternativen fanns inte ens att förstå i boken. Tänk på att du även måste kunna svara på frågor om växlar trots att du tar automat.
Det sista och ett av de viktigaste var att jag gjorde flashcards.
Frågorna i provet kan vara riktigt trixiga, så läs noga.
Jag blev godkänd första gången. Med (bara) 54 rätt av 65 frågor.
anni 2017-08-23 11:04 ! Citera #
1. började dagen innan provet med att försöka läsa igenom boken, men den var så sjukt tråkig och mångordigt skriven att jag slutade efter 5 sidor...
2. körde sen istället igenom elevcentralen genom att fuska, dvs googla allt jag var osäker på och memorera det.
3. hittade då denna site och läste igenom teorisidorna här, antecknade allt jag inte tyckte var självklart.
4. gjorde massa prov här och studerade noga svaren där jag hade fel eller var osäker.
5. läste igenom mina anteckningar och gjorde en ny version med endast det som fortfarande inte var självklart/lätt. viktigt här med egna lättmemorerade listor/bilder på sånt som inte vill sitta, i mitt fall olycksstatistik, släp å sånt.
6. läste igenom anteckningar version 2 precis innan jag somnade och så fort jag vaknade. rabblade statistiken högt för mig själv.
7. läste version 2 igen medan jag satt och väntade på att få göra provet.

på själva provet försökte jag inte tänka så mycket, utan bara läsa frågorna noga och svara det första som föll mig in, markerade om jag var det minsta osäker. fick då massor av tid över och hann i lugn och ro gå igenom de markerade frågorna på slutet.

funkade för mig :) men ska väl säga att jag läser rätt snabbt och har hyfsat bra minne. hjälpte kanske också att jag mest var sjukligt nervös för uppkörningen istället, så tyckte inte teorin var nån större grej...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo