Start > Körkortsforum > är det någon som vet hur man k…

är det någon som vet hur man kan klara teoriprovet !

Ascended 2009-08-16 17:56 ! Citera #
Plugga antar jag. Jag håller själv på
Viktoria 2009-08-16 21:51 ! Citera #
Du kan testa att när du är ute och kör, eller bara är ute i trafiken, försöka föreställa dig olika situationer som du läst om i teoriboken. Om du kör förbi en busshållsplats kan du t.ex. tänka att här får jag inte parkera 20, före och 5m efter.
Jag tycker det är mycket enklare att få in det som står i teroriboken om jag har en ”verklig” bild att tänka på :)

Lycka till!
Gäst 2009-08-18 16:35 ! Citera #
Jag vet inte hur många gången jag har läst körkortsboken. Jag verkligen rå pluggade första försöket och jag va så säker på att jag skulle klara de. Men de gick inte som jag ville, jag va verkligen förvånad över resultatet att de gick så dåligt.. Teoriprovet är inte så lätt som man tror, tycker inte jag iaf. Det kom upp frågor som jag aldrig hört innan, och på dem flesta svaren så är dom jätte lika.
Linda K 2009-08-25 09:44 ! Citera #
Jag vet!!

Jag kuggade 2 ggr på provet, första gången hade jag 4 fel ifrån gränsen och andra provet hade jag 1 rätt ifrån gränsen.
Jag insåg snabbt vad jag gjorde för fel...
Jag gjorde frågorna på nätet och frågorna på datorerna på körskolan och lärde mig svaren på frågorna. MEN jag förstod inte varför svaren var rätt!
Dvs jag lärde mig inte teorin bakom svaren.

Ta tex högerregeln, varför finns den och vad innebär den? Tänk så då du pluggar teorin så går den in lättare. :)
Tänk även så då det gäller körningen och lyft blicken, kolla på skyltarna, håll rätt placering och kolla mkt i speglarna så klarar du det galant.

Jag tog körkortet igår, Hade 56 rätt på teorin och klarade uppkörningen tan anmärkning. :-)
Jag är sååå glad!

/L
Gäst 2009-09-25 22:23 ! Citera #
Jag gör såhär.

Förena körningen din med det teoretiska. tex: vem kör först här, den här skylten betyder.. här ska jag vänta, här måste jag stanna.. ibland behöver man säger det högt. Dvs träna på det du bör kunna. Är det skyltar, kör kring dem.

Ett som är uppskattat är dataspel som man lär sig teori, samt körkort online hära där man går igenom på datorn. Har aldrig klarat av att plugga i bok.

sedan. när det är dags för provet. Ta det lugnt innan. OM du misslyckas först, då vet du exakt vad du ska träna på. Vänta inte för länge på omprov dock så du börjar tveka.
sandraebbvik 2009-10-01 15:29 ! Citera #
Det viktiga är att variera körkortonline’s frågor med körskolans frågor. För efter en tid börjar man memorera svaren här på hemsidan och så försvinner kunskapen på något sätt, för du vet att svaret är detta utan att ens läst frågan
KOJO 2012-09-24 22:08 ! Citera #
Läs teoriboken och plugga frågorna här. Sen är de klart!
Funka galant för mig!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor