Start > Körkortsforum > är det någon som vet hur man k…

är det någon som vet hur man kan klara teoriprovet !

sevo 2009-07-09 16:04 ! Citera #
Hej jag har jätte svårt för att klara teoriprovet.. är det någon som vet hur man kan göra det på bästa sätt?
henk 2009-07-11 12:42 ! Citera #
Pluggat som en galning
ketoprofen 2009-07-11 14:36 ! Citera #
Detta kanske hjälper lite: provet är i sverige inte lika svårt som i andra länder (jag har tagit provet i både Belgien och Frankrike): i andra länder gäller det att stressa provtagaren med kluriga frågor som det finns flera möjliga bra svar till men med endast ett rätt svar. I sverige är teoriprovet mer komplett (man behöver mer kunskap) dock är frågorna ”ärliga”, om du har pluggat och kan trafikreglerna ska du inte ha något problem med att ta teoriprovet.
irena 2009-07-19 01:24 ! Citera #
Man ska plyga på så kan man teorin
Milad 2009-07-20 18:10 ! Citera #
Läs igenom boken 2 - 3 gånger med full kocentration och testa göra några frågor så får du se :)
Bubblan84 2009-07-31 09:52 ! Citera #
Jag kommer gå in för att första gången är en ”provomgång”..då sätter man ingen press på sig att man MÅSTE klara det..kanske kan vara ett tips till andra som ännu ej gjort provet :)
richek83 2009-07-31 16:54 ! Citera #
hej jag har jätte svårt för att klara teoriprovet.. är det någon som vet hur man kan göra det på bästa sätt?


Det framgår inte riktigt om du gjort teoriprovet än eller om du oroar dig i förväg. Om du inte har gjort det än, så är det bästa tipset som några redan skrivit, nämligen att se den första gången som ett test.

Mitt tips att du använder dig av tjänster som körkortonline.se erbjuder som tex ”700 körkortsfrågor”. Gör testen, kolla upp dem du inte kunde, lär dig av dina misstag och prova igen. Tillslut kommer frågorna sitta och även om du får dem på det riktiga testa och ställda på ett litet annat sätt kommer du att kunna dem!

Lycka till!! =)
LDS 2009-08-03 16:23 ! Citera #
Men hur bra är egentligen de 700 frågorna? Jag vet att det inte går att säga att de är exakt likadana som kunskapsprovet, men får man ut något av dem?
Gäst 2009-08-11 15:07 ! Citera #
LDS
Men hur bra är egentligen de 700 frågorna? Jag vet att det inte går att säga att de är exakt likadana som kunskapsprovet, men får man ut något av dem?



neeeej massa frågor heeeeelatiden.. jag har köpt och får samma frågor heeeeeeeeeeeeelatiden..
aja ska göra teoriprover imorgon så får se om de vait till någon nytta, men det tror jag säkert !
Heltidsluffare 2009-08-12 15:12 ! Citera #
Jag tror du får ut mycket av att göra diverse datorprov, både på din trafikskola och hemsidor som den här. Läs igenom boken, om du inte klarar tjock text så kolla iaf på¨bilderna och läs bildtexterna så får du alltid med dig något nyttigt!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor