Start > Körkortsforum > Hur ska jag göra? Teoriprovet …

Hur ska jag göra? Teoriprovet slutade sådär

MRB 2013-03-18 17:07 ! Citera #
Hejsan, ja det e så att jag har besvarat alla 1024 frågor fast aldrig fått godkänt på en teoriprov ( här med tid ). Jag gjorde teoriprovet idag och fick 48 poäng lite avis men vet inte hur jag ska få till de 4 poängen.

Har pluggat på du och jag i trafiken ( bok ) 1 gång ordentligt
Antecknat allt viktigt
puggat 8 pärmar + 7 slutpärmar
gjorde 1024 här fast aldrig klarat att få godkänt på ett slutligt prov här.

Hur pluggar ni eller pluggade ni till teoriprovet?
Jag kommer ihåg ett par frågor och flera av de frågorna har jag sätt pärmar men teoriprovets frågor e rätt så kluriga och känns som de vill kugga dig.

Tack hoppas ni kan hjälpa mig och andra fler
Gäst 2013-03-20 16:56 ! Citera #
Jag ska skriva mitt teoriprov imorgon och kan ska väl erkänna att jag är rätt så nervös! Har ju förstått att frågorna kan vara rätt så kluriga. Men jag har pluggat som så att jag har läst boken, kört bonniers körkortsprogram på datorn, övat på frågorna här på körkortonline och sedan gjort tester på trafikskolan. Jag tycker verkligen att jag gjort allt jag kan för att lära mig teorin, så jag får väl bara hoppas att jag har turen med mig imorgon, samt att jag behåller lugnet och inte gör några slarvfel :?
Zidane92 2013-03-20 18:33 ! Citera #
Gäst
Jag ska skriva mitt teoriprov imorgon och kan ska väl erkänna att jag är rätt så nervös! Har ju förstått att frågorna kan vara rätt så kluriga. Men jag har pluggat som så att jag har läst boken, kört bonniers körkortsprogram på datorn, övat på frågorna här på körkortonline och sedan gjort tester på trafikskolan. Jag tycker verkligen att jag gjort allt jag kan för att lära mig teorin, så jag får väl bara hoppas att jag har turen med mig imorgon, samt att jag behåller lugnet och inte gör några slarvfel :?


LYCKA TILL :D :D är själv så sjukt nervös..har mitt prov snart om typ 10 dagar... hur komiskt det än låter får jag mardrömmar om teoriprovet redan nu hahaha : :lol: :lol:
MRB 2013-03-20 18:34 ! Citera #
Hur har du förberett dig då? Pluggat?
Zidane92 2013-03-20 22:02 ! Citera #
MRB
LYCKA TILL :D :D är själv så sjukt nervös..har mitt prov snart om typ 10 dagar... hur komiskt det än låter får jag mardrömmar om teoriprovet redan nu hahaha : :lol: :lol:


MRB
Hur har du förberett dig då? Pluggat?


Läst boken (Körkortsboken, upplaga 22), fyllt i studiehäftet. Men mest fokus har jag lagt på elevcentralens tester där jag gjort alla faser: ABCF, utfört 9 godkända repetitionsprov 18 godkända sluttest och 3 godkända ”svåraste frågorna” 2 godkända vägmärkesprov tyvärr så har jag inte klarat ”osedda frågor” än :p får typ 95 % på gratisteori varje gång, här på körkortonline varierar det från 60-90 % :S TEO ligger jag också jag ganska ofta på 95 %.

..men det känns fortfarande som att det inte är tillräckligt eller att jag typ ska kugga pga stress. Stressplugg fastnar aldrig i huvudet, så får bara försöka ta det lugnt...kanske klarar kanske inte det är nog 50/50 chans skulle jag chansa på :lol: :lol: :lol:
MRB 2013-03-20 22:20 ! Citera #
Zidane92


MRB
Hur har du förberett dig då? Pluggat?


Läst boken (Körkortsboken, upplaga 22), fyllt i studiehäftet. Men mest fokus har jag lagt på elevcentralens tester där jag gjort alla faser: ABCF, utfört 9 godkända repetitionsprov 18 godkända sluttest och 3 godkända ”svåraste frågorna” 2 godkända vägmärkesprov tyvärr så har jag inte klarat ”osedda frågor” än :p får typ 95 % på gratisteori varje gång, här på körkortonline varierar det från 60-90 % :S TEO ligger jag också jag ganska ofta på 95 %.

..men det känns fortfarande som att det inte är tillräckligt eller att jag typ ska kugga pga stress. Stressplugg fastnar aldrig i huvudet, så får bara försöka ta det lugnt...kanske klarar kanske inte det är nog 50/50 chans skulle jag chansa på :lol: :lol: :lol:


Bra pluggat, tror inte det ska vara några problem. Varför ska du vara stressad? det är bara onödigt, jag var aldrig stressad men underskattade provet tyckte jag.

Ska boka en nu prov och denna gången ska ja fan i mig få 55-60
Zidane92 2013-03-21 00:03 ! Citera #
Plugga hårt så ska du se att du klarar provet galant!! :D Hur tänker du strukturera upp din studieteknik den här gången? alltid intressant att veta hur andra pluggar :) själv blir jag väldigt uttråkad av att läsa boken särskilt när man känner sig nervös. sitter hellre och göra massa test på datan om och om igen tills jag nästan ruttnar bort...nä, men det kommer nog gå bra bara man får det att sitta i skallen :D
Jennifer 2013-03-21 14:05 ! Citera #
Klarade teorin idag, 63 rätt! Vi ni gissa om jag är glad :D ?! Vi får se hur det går med den praktiska delen om 1 vecka... ;)
Ang Teorin, jag tyckte nivå var rätt så lik nivån på internetfrågor jag fick med skolan... hade läst materiallen som finns här och Körkortboken... Jag var orolig för frågor om rondeller, parkeringsregler, räkna alkoholhalt... men nix, tyckte dem flesta frågor var teorin i praktiken... Många frågor med bilder, där man skulle välja rätt svar bland 4 bilder...några frågor var mer luriga än andra...

Försök att förstå reglerna, hitta logiken... och resten kommer av sig själv!
Gäst 2013-03-21 14:08 ! Citera #
Zidane92


MRB
Hur har du förberett dig då? Pluggat?


Läst boken (Körkortsboken, upplaga 22), fyllt i studiehäftet. Men mest fokus har jag lagt på elevcentralens tester där jag gjort alla faser: ABCF, utfört 9 godkända repetitionsprov 18 godkända sluttest och 3 godkända ”svåraste frågorna” 2 godkända vägmärkesprov tyvärr så har jag inte klarat ”osedda frågor” än :p får typ 95 % på gratisteori varje gång, här på körkortonline varierar det från 60-90 % :S TEO ligger jag också jag ganska ofta på 95 %.

..men det känns fortfarande som att det inte är tillräckligt eller att jag typ ska kugga pga stress. Stressplugg fastnar aldrig i huvudet, så får bara försöka ta det lugnt...kanske klarar kanske inte det är nog 50/50 chans skulle jag chansa på :lol: :lol: :lol:

Jag hade liknande statistik och fick 63 rätt idag! Det kommer att gå galant för dig med :) Lycka till
MRB 2013-03-21 14:49 ! Citera #
Jennifer
Klarade teorin idag, 63 rätt! Vi ni gissa om jag är glad :D ?! Vi får se hur det går med den praktiska delen om 1 vecka... ;)
Ang Teorin, jag tyckte nivå var rätt så lik nivån på internetfrågor jag fick med skolan... hade läst materiallen som finns här och Körkortboken... Jag var orolig för frågor om rondeller, parkeringsregler, räkna alkoholhalt... men nix, tyckte dem flesta frågor var teorin i praktiken... Många frågor med bilder, där man skulle välja rätt svar bland 4 bilder...några frågor var mer luriga än andra...

Försök att förstå reglerna, hitta logiken... och resten kommer av sig själv!


Grattis till er som klarade, håller med dig om att det fanns frågor som var luriga nu håller jag tummarna för er inför körningen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 00:49
6
2024-05-19 23:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo