Start > Körkortsforum > 40 och kämpar med körkortet..

40 och kämpar med körkortet..

kkrs93 2013-03-18 20:55 ! Citera #
Gäst

varför i helvete skulle det vara svårare för er som tar på ”äldre dagar”? ge mig en en bra anledning. dummaste jag hört

Håller med Gäst. Haha
Gäst 2013-03-20 09:05 ! Citera #
Gäst

varför i helvete skulle det vara svårare för er som tar på ”äldre dagar”? ge mig en en bra anledning. dummaste jag hört

För att motoriken e sämre när man e äldre!!!
Gäst 2013-03-20 16:22 ! Citera #
I särklass den sämsta bortförklaringen. Det är snarare så att äldre har det enklare att ta de körkort (25-45) då dom är mer mogna och inte lika ”gaskåta” som yngre personer.

Fruktansvärt trött på äldre som kommer med bortförklaringar om att det ska vara svårare för dem att ta körkort än vad det är för yngre personer.
please! 2013-03-26 11:29 ! Citera #
Man har det snarare lättare för sig om man tar körkortet efter 40!
Att skylla på åldern är bara ointelligent,
vissa har lätt för att köra bil, andra är helt odugliga!
Att man är mer rädd/försiktig har med personen att göra, inte åldern!
Man kan vara mer riskmedveten när man är äldre, men rädd och harig är man enkom då
man inte behärskar bilen och trafiken= oduglig förare!!

Jag är kvinna, 44 år och tog körkort igår,
efter 30 lektioner.
Fixade teorin och uppkörningen på första försöket!
Scarlett 2013-04-18 09:44 ! Citera #
Hej! Jag är 41 år gammal och fick mitt körkort för 2 dagar sedan i farsta. Jag kan håller med att det känns tuffare när man är lite äldre och försiktigare. Men egentligen är det en fördel för du kommer kör mer defensivt. Jag kuggade mitt första försök rejalt i farsta så jag hade ingen stora förhoppningar på att klara det andra gången dvs mitt självförtroende var super dåligt. Jag bestämde mig för att byta körskola till en nära farsta för att känna mig bekvämt i området. Det hjälpte massor. En vecka innan uppkörningen märkte jag att jag hade fortfarande jätte svårt att tro på mina chanser, då bestämde jag för att intala mig själv genom att sjunga för mig själv högt att jag skulle klara provet. Det behövde jag göra minst 20 gånger om dagen. Jag märkte ganska fort att det var mycket lättare att tro på mig själv och berätta för andra att jag hade en bra chans att få godkänd.
En annan sak som hjälpte mycket var 30 minuter innan uppkörningen höll jag på att meditera för att stötta bort nerverna och känna mig fokuserad. Jag vet att allt jag gjorde låter löjligt men det fungerade. Under uppkörningen var jag lugn och fokuserad. Jag gjorde några missar men fick inte panik efteråt så att jag kunde ta nya tag. När inspektören berättade för mig att uppkörningen var godkänd var jag helt chockad. Jag har förtfarande svårt att tro att jag klarade det (mitt gamla dåliga självförtroende kommer tillbaka). Verkligen hoppas att det går galant nästa gång. När det gäller teori öva med STR teori tester.
Jossan 2022-08-23 17:13 ! Citera #
Underbart

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov