Hej A,
Om jag vore du så hade jag testat att boka en ”lilla uppkörning” hos en annan körskola.
Säg till denna körskola att du övningskört mycket och endast vill veta vad du behöver bli bättre på.
Säg att du inte har några planer på att ta ytterligare körlektioner hos dom, då får du antagligen en ärligare åsikt.
Sedan efter denna ”lilla uppkörning” så får du också en känsla av hur läraren är.
Om det endast är några småsaker du behöver bli bättre på så kan du boka in ett par extra lektioner hos dom och jobba på dessa moment.
Men om läraren börjar tala i si och så många tiotal körlektioner så är det bara att säga tack men nej tack.
Att endast byta lärare på samma körskola hjälper inte då de kommunicerar med varandra och antaligen har en policy på hur många körlektioner de ska försöka krama ur en elev.
Nu vet inte jag hur lång ”dubbla körlektioner” är, men för mig låter det väldigt mycket, särskilt om du får göra samma moment om och om igen.
Skulle du kunna ge lite mer information om hur alla dessa körlektioner gått till?
Satt du på en parkering och krypkörde de 10 första lektionerna eller kom du snabbt ut i trafiken?
Hur många lektioner tog det innan du fick köra på motorväg, landsväg osv.