Start > Körkortsforum > Teoriprov nu på tisdag & u…

Teoriprov nu på tisdag & uppkörning i Jakobsberg på Onsdag!

David A 2012-12-16 21:45 ! Citera #
Tjaaa gott folk! Har teoriprov på tisdag och uppkörning på onsdag i Jakan (Jakobsberg) Är mer nervös för teorin.. Hoppas att ni delar med er av era erfarenheter samt ger mig tips ;)

Håll tummarna för mig!
Sanna Sanna Sanna 2012-12-17 12:28 ! Citera #
Hejsan David A :)
Jag klarade körkortet förra onsdagen! jag klarade både teori och uppkörning på första försöket ;) (SKRYTER SOM FAN) :).

Mitt tips inför teorin är att du läst igenom boken NOGA och skrivit ner anteckningar. Samt att du gjort en del tester här på nätet (finns bra frågor här på korkortonline.se) som jag pluggade på. Jag gjorde flera 100 tester typ.. sen pluggade jag även på körskolans datorer tidigare i år.

Dagen innan mitt prov så läste jag igenom min anteckningar en gång till för att plugga på det sista. Sen timmarna innan provet är man så nervös så då är det ingen idé att plugga något mer utan bara fokusera på att göra sitt bästa.

När du väl ska göra provet så får du först fota dig samt skriva namnteckning som kommer vara på ditt körkort (du får ta 3 bilder och välja den du gillar bäst). Sen är det bara sätta och vänta... tänk på att komma dit i tid för annars blir man bara ännu mer stressad.

När du väl får komma in i salen så får du skriva namnteckning ännu en gång. Sedan är det bara sätta sig vid datorn och vänta på att man får starta testet... tänk på att alla får olika frågor så det är ingen idé att försöka kolla på grannen :)!

Ta det lugnt med frågorna, MARKERA de som du känner dig osäker på och gå tillbaka innan du avslutar testet.

När du trycker på avsluta så får du reda på direkt om du är godkänd eller inte... men det tror jag du kommer va :)!

Lycka till, berätta gärna hur det gick sen. Och har du mer frågor så är det bara skriva :) jag har ju alla rätt färskt i minnet!

/ S
David A 2012-12-17 17:00 ! Citera #
Gulligt av dig! :) , Taaack!! En fråga, vad ska man lägga fokus på när det gäller teorin? :P

/David
Gäst1 2012-12-17 17:18 ! Citera #
Hej! Kan du berätta lite om din körning hur det var och vad fick du göra , tid? Och lite tips på vad man ska tänka på :) , hur mycket fick du på teorin? Kan du dela med dig av frågor du kommer ihåg , har problem med släpvikter, lysen , & datumparkering ....
Gäst 2012-12-17 19:02 ! Citera #
David: Det är svårt att säga... du måste typ plugga på lite av varje för du vet ju inte vilka frågor som kommer dyka upp :) men kan du de mesta så kommet du garanterat klara dig :) frågorna är otroligt logiska, man får tänka till lite :):):)
sanna sanna sanna 2012-12-17 19:11 ! Citera #
Jag fick börja ned säkerhetskontroll och sen gick inspektören igenom lite information. Sen började vi åka i ca 45 min.. fick köra i villaområde, cirkulationsplats, vänstersväng, backa, parkera.. sen tillbaka och fick reda på att jag var godkänd.

Ang teorin så står allt i boken :)
David A 2012-12-17 21:44 ! Citera #
Tusen tack!! :) Håll tummarna för mig kram! Berättar hur det gick sen :)
sanna sanna sanna 2012-12-17 21:47 ! Citera #
Gör de :) Lycka till!
David A 2012-12-18 10:11 ! Citera #
Yeeeeeeah klarade teorin!!! Skit glaaad :D , nu är det bara fokus på körningen :)
sanna sanna sanna 2012-12-18 14:32 ! Citera #
Wiiiiii grattis va kul:) skön känsla va;)?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor