Måste man gå på teorikurs?
Jag tänkte skippa teorilektionerna på trafikskolan och bara göra frågor på min dator hemma.
Om jag pluggar in alla frågor på tex körkortonline.se kommer jag då klara teoriprovet då?
Är det nån som gjort likadant eller kan ge tips på vad jag ska plugga in?
Tänker göra exakt samma sak, om provet går tjäpp rätt åt helvete så kanske man ska ta en sån kurs, men har ingen kompis som har gått en sådan men ändå klarat provet.
Hej, jag skulle råda er at ta ialla fall en teorikurs när ni tror att ni ’kan allt’, ni kan då få mer tipps om det senaste och mer om hur allt går till. Detta kan spara in pengar på att inte behöva göra ett omprov!
Jag har inte heller gått någon teorikurs, men pluggat mycket på sklan och hemma. Jag hoppas att jag ska klara det! Det är svårt att hinna med både eorikurs och ta körlektioner när man har ett heltidsjobb. Jag håller tummarna för att det ska gå bra ivf.
Det är väldigt bra att gå teorikurserna fast man förstår allt an läser i boken. Trafiklärarna har oftast historier om gamla elever som är väldigt nyttiga att lyssna på
Min trafikskola har inte ens en teorikurs haha
så såviktigt är det inte. Däremot så ska du ju
fråga någon lärare såfort det är något du inte förstår
eller liknande, och sen sitter jag ofta därnere bara
för att använda deras pluggpärmar osv
komma hemifrån och plugga lite.
Men kan du boken framlänges och baklänges
så borde du klara det.
Jag fick gå på en blandad kurs när jag tog eu moped (där va både eu moped,traktorkort samt b-kort). Sen gick jag teoripass förra gången jag försökte ta körkort. Så jag känner att jag klarar det genom att bara plugga frågor o läsa boken nån gång. Det sitter ju fortfarande i huvudet så. Går man inte teori tror jag att det räknas som att man är en ”övrig” elev, som kör mycket hemma och pluggar där också och kommer till körskolan och kör det man måste. :P
Jag går inte heller på teorikurs. Har DEFINITIVT inte råd med det med tanke på alla andra höga utgifter för att få körkort. har lånat en bok av en kompis och gör datortester. Det borde räcka eftersom jag inte har några problem att plugga in saker själv. Har man däremot problem med att lära sig saker genom att läsa böcker osv så borde man kanske gå på en. iof beror det ju på hur mkt tid man vill lägga... pluggar man i ett år måste ju även den som har jättesvårt att lära sig själv få in det.
Själv så jag också göra som du, jag inte heller råd med att gå på teorikurs. Det finns ingen regel att man måste göra det, man får väl använda gärnan och korkortesonline för at klara av teorin. Det finns ganska bra information här sen kan man även göra provet gratis här. Om någon kan tipsa om sidor som erbjuder teori övningar, kan ni väl tipsa
Jag gick på teorikurs och jag kan säga direkt att det har hjälpt mig vädligt mycket. Man gick igenom hela
teoriboken.
Senaste foruminläggen
Rubrik