Start > Körkortsforum > I morgon UMEÅ kl 8:15 är det d…

I morgon UMEÅ kl 8:15 är det dags!

HannaPanna 2012-10-25 21:57 ! Citera #
Jag håller på att dö! Jag har försökt lugna mina nerver idag. Jag hade den näst sista lektionen (förhoppningsvis) idag och första 5-10 min gick det inte bra. Jag va verkligen nervös för en vanlig lektion. Gjorde inga stora misstag dock. Körde lite för fort, skärpte mig. Och så några saker till...

Min lärare säger att jag är redo och att jag kommer klara det i morgon. Bara jag koncentrerar mig och inte blir nervös. Jag är så orolig. Jag vill inte kugga. Jag försökte ta körkort för 2 år sen som privatist. 2 Uppkörningar kuggade. Sen började universitets-studier och jag tappade suget. Jag pluggar fortfarande, parallelt med detta. Jag önskar inget annat än att detta bara blir bra och att jag får komma hem med ett GODKÄNT i morgon...

Jag kör upp i Umeå, det ska ju inte vara svårt sägs det. Men jag vet inte.. Är det verkligen lättare här?
Du vet 2012-10-26 00:47 ! Citera #
Hur gick det da ?
HannaPanna. 2012-10-26 05:56 ! Citera #
Jag har inte kört än. Om en timme är det uppvärmning och sen kl 8:15 så kör jag upp.. Min mage vänder sig ut och in asså. Är så nervös :(
Gäst 2012-10-26 08:15 ! Citera #
Ser att du kör upp precis nu och hoppas du fixar det. Jag kuggade i måndags. Mycket för att jag var sååå nervös! Hoppas du slipper det!
HannaPanna 2012-10-26 11:04 ! Citera #
Jag klarade det! :) så nu har jag det förbannade kortet.
Gäst 2012-10-26 13:08 ! Citera #
Grattis!! Hoppas jag klarar det på måndag!
Du vet 2012-10-26 18:19 ! Citera #
Grattis :D
HannaPanna 2012-10-26 20:00 ! Citera #
Tack så mycket! Lycka till på måndag.. Håller tummarna
Jossan-88 2012-10-26 20:06 ! Citera #
Grattis!! Gud vad glad jag blir för din skull :)
Hur gick uppkörningen till?(Vart fick du köra) Fick du göra hela säkerhetskontrollen? Hur var din inspektör? :)
HannaPanna 2012-10-27 12:10 ! Citera #
Tack igen!

Uppkörningen va som sagt på morgonen. Jag träffade inspektören och skakade hand. Det var en äldre dam och det tyckte jag var till min fördel. Jag gillar tanter (många har sagt ”hoppas du inte får en surkärring”) Jag tänkte snarare ”hoppas jag inte får en sur surgubbe”). Vi gick ut till bilden och småpratade om vädret och hon sa ”Ja den här årstiden är ju förrädisk, man behöver ju ha bra däck. Är dina däck på bilen bra?” Jag kollade på däcken och berätta att mösterdjupet va bra, att det va ms däck och att det satt en liten snöfling på däcket vilket betydde vinterdäckSäkerthetskontrollen klart!. Vi satte oss i bilen och hon gick igenom hur hon bedömmer. Alltså HELHETEN och inte om man gör nått litet misstag.

Vi körde iväg och åkte igenom staden. Lite 40 väg, 30 väg och högerregel. Det va många som gick på gatan och jag fick stanna vid många övergångsställen. Hon bad mig åka mot E4:an Sundsvall. Jag körde men sen ”Det där gick ju inte så bra”! Jag dog.. SHIT missade avfarten för jag va så nervös. Jag skakade av mig felet fort och sa ”Hoppsan, ja men jag vönder i rondellen här framme och gör om och gör rätt”. Vi körde mot E4an och sen bad hon mig åka mot Gräsmyr. Det gick bra och jag körde sedan ditåt. Vi pratade massor om hennes gård. Jag frågade massa frågor för att slippa prata så mycket. Inspektören pratade om sina höns och jag frågade massir om hönshålling ;) Ett bra tips om man vill få inspektören pratglad.. Alltså fråga frågor om personen! Vi pratade typ bara om henne hela resan! Jag fick köra landsväg och motortrafikled. Sen åkte vi in till ett villaområde och jag fick backa runt gathörn. Sen åkte vi lite till i stan och sen tillbaka till skolan.

När vi kom tillbaka kände jag att det faktiskt gått bra förutom den där skylten jag missade. Men det va ju inget allvarligt. Hade ju stannat vid alla stopplikter och inte missat viktiga skyltar eller regler. Hon sa ”Ja du Johanna...Du är godkänd!” Bästa orden jag hört i mitt liv tror jag! Sen fick jag lite tips som jag skulle bära med mig. När jag kom ut ur bilen stod min lärare pch väntade på mig. Jag fick en bamsekram och så åkte vi till körskolan för att tacka av varandra. :) Så va det!

Jossan-88 vart kör du upp?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
9
I går 22:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo