Om man måste välja ett alternativ så blir det självklart vid vägkanten. Jag antar att det gäller vid start från en väg, då ska man ALLTID kolla döda vinkeln innan man ger sig av. (Titta speglar, kolla döda vinkeln, blinka ut, titta allt igen, kör om det är fritt fram)
Om man måste välja ett alternativ så blir det självklart vid vägkanten. Jag antar att det gäller vid start från en väg, då ska man ALLTID kolla döda vinkeln innan man ger sig av. (Titta speglar, kolla döda vinkeln, blinka ut, titta allt igen, kör om det är fritt fram)
Till skillnad från cirkulationsplatser där du bara kikar lite halvt om halvt i döda vinkeln, då? Särskilt när du byter körfält eller ska ut ur cirkulationsplatsen?
Till skillnad från cirkulationsplatser där du bara kikar lite halvt om halvt i döda vinkeln, då? Särskilt när du byter körfält eller ska ut ur cirkulationsplatsen?
Ser det som extremt svårt att få en bil på sin vänstra sida när man snurrar runt inne i en cirkulationsplats, iaf där jag åker där det bara finns cikrulationsplatser med ett körfält Vad jag har lärt mig så räcker det gott att kolla sidospeglarna samt backspegeln.. Men du som kan allt ska man säkert lyssna på
Prs: Men jag förstår dock vad du menar, men om du bara fick välja ett av dessa alternativ så hade du alltså valt att kolla döda vinklen när du är inne i en cirkulationsplats. Och från start vid väg kanten så hade du alltså bra kört iväg? .. Eller?
prs: Men jag förstår dock vad du menar, men om du bara fick välja ett av dessa alternativ så hade du alltså valt att kolla döda vinklen när du är inne i en cirkulationsplats. Och från start vid väg kanten så hade du alltså bra kört iväg? .. Eller?
I cirkulationsplatser kollar jag i alla fall döda vinkeln mycket mer aktivt, dvs alltid när jag byter körfält och lämnar cirkulationsplatsen. Vid start från vägren/vägkant så har jag ju lyxen av att kunna vänta in det fordon som närmar sig bakifrån.
I cirkulationsplatser kollar jag i alla fall döda vinkeln mycket mer aktivt, dvs alltid när jag byter körfält och lämnar cirkulationsplatsen. Vid start från vägren/vägkant så har jag ju lyxen av att kunna vänta in det fordon som närmar sig bakifrån.
Så vi som får lära oss att kolla döda vinkeln oftare när vi lämnar väg kanten får alltså lära oss fel enligt dig? Som du skriver och som man uppfattar det så räcker det med att bara lämna fri väg till den som kommer bakifrån. Tror inte vi kommer så mycket längre nu med detta faktiskt.. Jag kommer ändå göra det som jag lär mig på trafikskolan