Start > Körkortsforum > Tips om att ta sitt körkort

Tips om att ta sitt körkort

Fegen 2009-07-25 19:16 ! Citera #
Jag kan ju bara tala ur egen erfarenhet och jag föreslår att du börjar med teorin, lär dig bra hur saker och ting fungerar i trafiken och börjar sedan köra ute på landsvägar. Teorin kan kännas tråkig men efter att man väl börjar köra så börjar det roliga =)
Gäst 2009-07-26 13:36 ! Citera #
När jag började övningsköra sa min körskollärare åt mig att plugga teori parallelt med körningen. Varje gång jag körde med honom frågade han hur det gick med teorin. :lol: Jag sa att det gick bra men faktum var att jag inte förstod varför jag skulle plugga teori samtidigt, det var roligare att bara köra. När uppkörningen närmade sig låg jag efter med teorin och veckorna blev månader innan jag var i fatt med alla faser. Jag tycker absolut att du ska plugga parallelt! Lycka till // GAlaxy
Gäst 2009-08-01 12:40 ! Citera #
Jag låg och pendlade mellan intensiv kurs och privat + teori + körskola. Men så bestämde jag mig till slut för att köra vanligt och inte intensiven för att jag ville ha körkortet när jag fyllde och hade ingen möjlighet att ta ledigt från skolan. NU ångrar jag mig jätte mycket och önskar istället att jag hade tagit en intensiv kurs! Så det föreslår jag iaf. :) Lycka till!
Gäst 2010-04-22 16:55 ! Citera #
Jag tycker själv att intensivkurser är dåliga eftersom man lär sig så mycket under en kort period.

Jag skulle rekommendera läsa teori några sidor varje dag, samt övningsköra hemma och med trafiklärare, så lär du få det hyfsat snabbt.
Gäst 2010-04-22 18:03 ! Citera #
Jag har tagit 3, körskolan tycker att jag ska ta 4 -5 till.
jimboba9 2010-04-23 16:16 ! Citera #
Se för det första till att fixa böcker och någon internet sida där det finns prov eller på körskolan, övningskör hemma innan du börjar på körskola. boka halka mm privat och plugga och träna
sarah 2010-04-28 18:02 ! Citera #
Jag vill också ha mitt körkort nu!
Gäst 2010-10-07 15:24 ! Citera #
Många intressanta tips!. Ett annat tips är,att ta någon lekt i början för att få kläm på hur och vad man skall öva!. Risken är annars,att man lär in felaktiga beteenden,som handledaren inte ser.men där en rutinerad trafiklärare som regel ser felen direkt!. Kör gärna ytterligare någon lekt för att ”stämma av” dina kunskaper och färdigheter t ex stadskörning och landsvägskörning. Kanske en ”avslipningslektion” före provet!. MEN då gäller det,att hitta en seriös skola,där läraren inte bara sitter och åker med och tycker det är lättförtjänta pengar!.
Gäst 2010-10-11 22:17 ! Citera #
Jag tycker att man kan ta det lugnt med körningen och inte sätta så mycket press på sig själv men gärna läsa teori vid sidan om för när man sen börjar med teorien efteråt då så känner man automatiskt press för då vill man bara bli klar!
Så kör och plugga samtidigt!
JONAS 123 2012-09-23 17:41 ! Citera #
Tjabba har en fråga om ja drar nu till finland å ska ta körkort hur är det egentligen måste jag skriva in mitt adress där eller hur är det egentligen?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo