Start > Körkortsforum > Tips om att ta sitt körkort

Tips om att ta sitt körkort

Gäst 2009-06-10 15:38 ! Citera #
Vill ha körkort nu!!
Hur gör jag för att det ska gå så snabbt och billigt som möjligt?

Ska jag plugga teori först sen börja övningsköra eller ska ja göra båda delarna samtidigt?
Eller kanske intensivkurs? hur mycket kostar det?
Nån som har nån erfarenhet?
Tommy G 2009-06-15 16:10 ! Citera #
Det jag tycket absolut bäst är att man börjar med det man känner sig mest mogen av.
Om man tex börjar läsa i boken först så har man större erfarenhet när du senare ska ge dig ut i trafiken och köra!

En intensiv kurs kan vara väldigt bra, Har själv 3st polare som har gjort det och alla 3 har klarat körkortet!
Det kan både bli billigare och dyrare med en intensiv kurs, Gör det som känns bäst för dig själv!
Gäst 2009-06-15 21:30 ! Citera #
Låna böcker från bibliotek och plugga. prov din kunskap på gratis webbsidor. och ge inte upp alla kan klara prov det är inte svårt.
Gäst 2009-06-18 14:49 ! Citera #
Det är nog bäst om du pluggar på teorin paralellt med att du övningskör. Då vet du vad du gör och ska göra när du kör.

En intensivkurs kan vara bra och billig men den kan även vara dyr för de gäller att man verkligen satsar på att hänga med i det höga tempot och verkligen vill ta körkortet.
Gäst 2009-06-30 15:13 ! Citera #
Plugga på teori och kör samtidigt det smidigaste man kan göra då förstår man bättre terorin och kan reglerna när man kör, och kör mycket! ju mer du tränar desto bättre, se oxå till att boka i tid, mkt svårt att få tider ibland.
TeoriN 2009-06-30 15:17 ! Citera #
övningskör mycket och börja plugga direkt när du har fått grepp om bilen, eller så pluggar du samtidigt som du övningskör.
nicholas 2009-07-04 21:40 ! Citera #
Intensivkurser brukar ligga på 10k eller mer... och utöver det så måste du ju pröjsa för halkbana och allt annat! så jag skulle nog säga att du borde köpa bonniers trafikskola, sitta och spela det som en nörd, köp de 600 frågor som finns här och plugga som en gris!
Fisken 2009-07-08 16:29 ! Citera #
Ta bara tag i det, och var verkligen koncentrerad när du är ute och kör. Sätt upp ett mål för dagens körning och försök uppnå det. Med målmedvetenhet försöker du göra så bra du kan och det hjälper dig!
Work90 2009-07-10 11:19 ! Citera #
Börja plugga så tidigt som möjligt, och kombinera teori med praktik då lär du dig allting mkt snabbare
Gäst 2009-07-18 23:59 ! Citera #
Tack för alla tips

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest