Start > Körkortsforum > Inför teoriprovet

Inför teoriprovet

Martinoz 2012-09-26 21:13 ! Citera #
Hur ska man plugga in teorin på bästa sätt så man kommer ihåg det på det riktiga provet ?
Guest 2012-09-26 22:36 ! Citera #
Hur pluggar du för att minnas inför prov i till exempel skolan?

Sedan så anser jag att du faktiskt skall inrikta dig på djupinlärning, det vill säga lära om helheten och bakomliggande faktorer så att du faktiskt förstår sammanhang och hur saker och ting håller samman.
Gäst 2012-09-27 13:28 ! Citera #
Martinoz
hur ska man plugga in teorin på bästa sätt så man kommer ihåg det på det riktiga provet ?


Om du har förstått reglerna ordentligt så bör du komma ihåg dem
Gäst 2012-10-12 12:10 ! Citera #
Gör en massa internet tester på körtortonline.se och läs boken några varv. Sen ska du även vara lugn och samlad vid provtillfället, det kommer att gå bra om du är väl förberedd!
Martinoz 2012-10-14 16:28 ! Citera #
Hej jag tänkte köpa teori frågor på denna sidan jag undra om dom frågorna är bra att plugga på inför de riktiga provet. eller det kanske finns någon annan sida som har bra teoriprov ?
Gäst 2012-10-18 09:26 ! Citera #
Martinoz
hej jag tänkte köpa teori frågor på denna sidan jag undra om dom frågorna är bra att plugga på inför de riktiga provet. eller det kanske finns någon annan sida som har bra teoriprov ?


Jag skulle absolut rekommendera frågorna på denna sidan, förutsatt att du har någon bok som du läser utöver de här testerna. Att bara göra testerna här är inte tillräckligt, men att använda dem för att se vad man kan och inte kan är ingen dum idé.
Fru Räv 2012-10-18 13:29 ! Citera #
Det kommer en del frågor som är rena ”inpluggfrågor”. T ex i vilken hastighet en tung lastbil på motorväg får köra, var gränsen för rattfylleri går etc.

Men huvudparten av frågorna är lite mer att man måste tänka ett varv till. Det kommer rätt sällan frågor om ”Vad betyder detta vägmärke” utan mer: ”Anser du att bilen är rätt placerad för en vänstersväng?” Alternativen kan då vara
a. Ja, den är bra placerad eftersom bilisten har god uppsikt över korsande väg.”
b. Nej, eftersom bilisten står för långt från stopp-strecket.
c. Nej, eftersom bilisten är placerad för långt till höger.


(du inte har tillgång till någon bild, men hoppas du förstår vad jag menar. Man ska kunna motivera sitt svar för sig själv.)

Var också uppmärksam på orden ”alltid” och ”aldrig”. Ibland är ett svar med ”alltid” helt korrekt, men se upp för alternativ som ”Unga män tar alltid stora risker i trafiken”.

Vi är alla olika, men jag kan nämna att jag hade jättesvårt för teorin i början, i våras, men jag gjorde mitt prov i september och hade 62 av 65 :-)

Lycka till!!! 8-)
Christian999999 2012-10-26 23:53 ! Citera #
Plugga detta så kommer ni klara teorin bus enkelt!
www.box.com/shared/4dzbidrpjg
Jossan-88 2012-10-27 02:41 ! Citera #
Christian999999
plugga detta så kommer ni klara teorin bus enkelt!
www.box.com/shared/4dzbidrpjg


Verkar vara intressant, men hur ska man kunna plugga på det när man inte kan få det rätta svaret? :D
Gäst 2012-10-27 05:50 ! Citera #
Christian999999
plugga detta så kommer ni klara teorin bus enkelt!
www.box.com/shared/4dzbidrpjg


Frågorna är från 2006 och det är snart 2013. Dra dina egna slutsatser. :lol:

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest