Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörning igen

Kuggat uppkörning igen

Inspektör 2016-07-27 00:37 ! Citera #
Hej jerd

Om du är rädd för att göra fel eller att du blir stressad av att bli iakttagen så är du inte redo för att ha körkort

Tack för mig

Inspektör
Emelie 2018-06-07 08:07 ! Citera #
Jag tog körkort i Norrköping för några veckor sedan, första försöket där. Tog en intensivkurs i 2 veckor dessförinnan i Norrköping. Har kört en del innan. Körde upp för ett år sedan i Umeå (som har flest antal godkänt), fick underkänt där pga jag absolut inte var förberedd. Man ska nog skita i statistiken på olika ställen och istället lägga fokus på att förbättra sin körning och ta till sig det provförrättaren säger!
S 2019-01-12 18:14 ! Citera #
Hejsan,
Någon som kan kort berätta hur Norrköping är som stad, vilka tider som är stressigt (trafik kaos) och om vägarna är ”enkla” dvs är de mycket järnvägar/spårvagn, stora rondeller etc.
Gäst3 2019-01-13 13:51 ! Citera #
S 2019-01-12
Hejsan,
Någon som kan kort berätta hur Norrköping är som stad, vilka tider som är stressigt (trafik kaos) och om vägarna är ”enkla” dvs är de mycket järnvägar/spårvagn, stora rondeller etc.
Norrköping är som vilken annan svensk stad som helst när det kommer till att köra på olika tider.
Självfallet så är det mycket folk i rörelse när alla ska till och från sina jobba/skola, så dom tiderna skulle jag inte välja att köra upp på. Sedan har vi ju spårvagnarna som kan ha sina egna trafikljus mitt i rondellerna, så där ska du hålla uppsikt på både dina medtrafikanter, gående OCH rödljusen för spårvagnarna.
Men förutom det så är det som att köra i vilken svensk medelstor stad som helst...
Gäst 2019-01-13 19:09 ! Citera #
Gäst3 2019-01-13
Norrköping är som vilken annan svensk stad som helst när det kommer till att köra på olika tider.
Självfallet så är det mycket folk i rörelse när alla ska till och från sina jobba/skola, så dom tiderna skulle jag inte välja att köra upp på. Sedan har vi ju spårvagnarna som kan ha sina egna trafikljus mitt i rondellerna, så där ska du hålla uppsikt på både dina medtrafikanter, gående OCH rödljusen för spårvagnarna.
Men förutom det så är det som att köra i vilken svensk medelstor stad som helst...
Varför inte det?

Jag menar...det är ju den miljön man kommer körs i med puls....lika bra, då det är mjt hålla reda på....

Körde själv upp i pulsen...mkt trafik.
Visdt bomma 3 ggr...men 3e så satt den o det var hög puls STHLM.....
Daniel 2019-01-13 21:48 ! Citera #
Du verkar absolut inte redo att ta körkort och det skulle vara ett under om du klarat teorin. Säkerheten går alltid före ecodriving, en väldigt basic sak som man ska kunna. Vad jag kan avgöra är du långt ifrån att någonsin kunna ta körkort. Du kommer bli en skit dålig förare om du behåller inställningen att det är fel på andra och absolut inga fel med dig. Inspektörerna kuggar inte dig för att de vill jävlas med dig utan de kuggar dig för att du inte kan framföra ditt fordon på ett säkert sätt. Lär dig köra istället för att gråta på forum
Gäst3 2019-01-13 22:38 ! Citera #
Gäst 2019-01-13
Varför inte det?

Jag menar...det är ju den miljön man kommer körs i med puls....lika bra, då det är mjt hålla reda på....

Körde själv upp i pulsen...mkt trafik.
Visdt bomma 3 ggr...men 3e så satt den o det var hög puls STHLM.....
Stockholm är ju pisslätt att köra i om man jämför med Norrköping, det tycker iaf jag som är född, uppväxt och boende i Stockholm, har alltid kört här sedan man fick börja köra moppe vid 15 års åldern. Sedan övningskörde jag här i Sthlm, men uppkörningen hade jag i Norrköping för att det inte fanns några tider i Stockholm, så för en utomstående tyckte jag att det var värre att köra i Norrköping än vad det är i min hemstad Sthlm. Klarade dock uppkörningen på första försöket, så gissa om jag var glad när jag kunde köra hem farsans bil när vi skulle hem :D
S 2019-01-14 08:15 ! Citera #
Grattis! Så det är möjligt att klara uppkörningen i Norrköping om man kommer från en annan stad? Vad tyckte du var det svåra vid din uppkörning jämfört med Sthlm?
Gäst3 2019-01-14 15:50 ! Citera #
S 2019-01-14
Grattis! Så det är möjligt att klara uppkörningen i Norrköping om man kommer från en annan stad? Vad tyckte du var det svåra vid din uppkörning jämfört med Sthlm?
@S

Tack så mycket! :)

Klart det går att klara sin uppkörning även om man kommer till en annan stad, allt beror ju på hur förbered man är och hur mycket man har övat :)
Det jag tyckte var svårast var just det där med rödljusen som ploppade upp mitt i en rondell, sånt finns ju inte i Sthlm, åtminstone inte vad jag vet om iaf, och garanterat inte här på söder :D

Men tar man det bara lugnt och lyfter blicken så man ser tidigt vad som sker och finns framför bilen så går det.
Tro mig dock att jag tyckte att det var lite läskigt ;) har inte sedan dess en kört en meter i den staden :D
Fick en as trevlig inspektör som såg att jag gjorde lite små misstag här och där, men han sa att han tar det i bejakande för att jag inte är från stan, och att jag trots allt körde väldigt bra, även om jag är en Stockholmare :D :D
S 2019-01-14 22:13 ! Citera #
Tack för info! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor