Start > Körkortsforum > Om man bara pluggat här, stor …

Om man bara pluggat här, stor chans att klara teoriprovet?

uffe 2012-09-11 20:17 ! Citera #
Jag ska ta teori prov imorgon. har gjort 2 gånger innan. Kanske tredje gången är gillt. Körprovet var jätteenkelt och jag hade väldigt tur med, det regnade den dagen, så jag behövde inte göra kontrollen innan körningen!
Gäst 2012-09-11 23:19 ! Citera #
Marita
Tack! Ja det känns verkligen kanon! Är dock galet nervös inför uppkörningen på torsdag. Har alltid haft ganska lätt att lära mig teoretiska grejer medans det praktiska, själva körningen, går åt skogen.
De 2 frågor jag missade på var hur många gånger bromssträckan dubblas från 30 till 60kmh, samt om man får parkera på vänster sida av en enkelriktad gata om parkeringsförbuds skylten stod på höger sida om gatan.



Vad kul att höra att det gick bra med teoriprovet!
Var inte så nervös inför uppkörningen.. tänk hur illa du trodde att teoriprovet skulle gå, och se hur det gick!
Så om man tänker tillämpa samma tankesätt inför uppkörningen lär det gå toppen!

Berätta gärna hur det gick! :)
Marita 2012-09-13 11:07 ! Citera #
Jag klarade uppkörningen med!!! Totalt 29 lektioner tog det men dethär lyckoruset är värt varenda öre!!!
Gäst 2012-09-13 18:20 ! Citera #
Marita
Jag klarade uppkörningen med!!! Totalt 29 lektioner tog det men dethär lyckoruset är värt varenda öre!!!




GRATTIS!!! Kul att höra att allt slit har varit värt det!! Ut och kör med dig! :D
Natta 2012-09-21 18:50 ! Citera #
Hej!

Jag har svårt för böcker. Jag kollade igenom boken med vägmärken, annars så pluggade jag bara här på körkortonline i ca en veckas tid. (varje dag några timmar) försökte ta med mig erfarenheten när jag körde. Diskuterade frågor med sambon som fanns här, varför det var si eller så. Läste bara teori en gång på trafikskolan men kände mig stressad av att sitta där, tyckte det va skönare o läsa hemma i lugn och ro. Klarade teoriprovet på första försöket nyss, och även uppkörningen :) Så jag kan varmt rekomendera denna sida, men som sagt försök tänka till och förstå svaren också.
gost 2012-09-22 09:52 ! Citera #
Marita
Jag klarade uppkörningen med!!! Totalt 29 lektioner tog det men dethär lyckoruset är värt varenda öre!!!


Grattis! va duktigt du, Marita. I vilken stad gjorde du uppkörningen, hur gick det hela?
29 lektioner, menar du teori eller körlektioner?
Grattis än en gång till!
Marita 2012-10-07 13:30 ! Citera #
gost


Grattis! va duktigt du, Marita. I vilken stad gjorde du uppkörningen, hur gick det hela?
29 lektioner, menar du teori eller körlektioner?
Grattis än en gång till!



Tack! :) Jag körde upp i Kungälv, men hade ganska stor tur på uppkörningen.. fick mest parkera och stanna/starta backe, lite sånna smågrejjer till motsats från de flesta andra som verkar få göra mycket vänstersvängar och korsningar.
Hade gjort intensivkurs på Bosses trafikskola i Kungälv, där ingick 19 körlektioner. Kände mig dock väldigt osäker efter dessa 19 så jag köpte ett 10pack till och då blev det totalt 29st. Kan varmt rekommendera den trafikskolan.. Hälften så dyra som konkurrenterna plus att handledarna är kanon. Det ingick 10 teorilektioner i intensivkursen men det var bara repetition egentligen på de datatester man fick göra på skolan.
Plankt0n 2012-10-15 07:51 ! Citera #
Marita
Teoriprovet är imorgon :S

Har gått intensivkurs på körskola ett tag sen och där genomfört alla frågorna vilket jag klarade efter några dagars studerande. Men när jag körde igenom dom för bara någon dag sedan igen för att testa så fick jag tokdåligt resultat!

Idag har spenderat tiden med att besvara frågor här och slutar på ca 85% rätt varje gång. Vad tror ni, är jag totalkörd?

Hur svåra är dessa frågorna jämfört med riktiga provet?


Tog uppkörning samt teoriprovet på första försöket, endast pluggat på teorin här: https://korkortonline.se/teori/ samt kört bil hemma och på körskola. Minst 2 gånger veckan.
HaggbomFredrik 2012-11-27 20:46 ! Citera #
Marita
Kan meddela att jag stegade ur lokalen en stund sen med glänsande resultat på 63/65!! Stolt? JAJJEMÄN!


Hej, om det nu är så att det resultat du fått stämmer med det du skrev får du gärna svara lite på dessa frågor!

Kan du bifoga dina senaste 10 prov från Statistiken här på körkortonline?
Hur mycket har du pluggat?
Hur många frågor har du besvarat?
Hur mycket har du läst i boken?
Har du pluggat på något mer ställe?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov